کد خبر : 12808
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1402 - 8:37

گزارش از نقش شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت؛

حاج قاسم؛ مغز متفکر جبهه مقاومت

حاج قاسم؛ مغز متفکر جبهه مقاومت
سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مقاومت، بیداری و روشنگری مردم منطقه و دیگر کشورهای جهان نقش بسزایی داشت و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکرد و به معنای واقعی کلمه همیشه حامی مظلومان بوده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ نیمه‌های شب ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محور مقاومت یکی از سرداران و فرماندهان بنام خود را در پی حمله موشکی پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد از دست داد و شوک عظیمی به مردم منطقه و حتی در سطح جهانی وارد شد، فرمانده‌ای که از کرمان برخاست و رشادت‌هایش در دفاع مقدس زبانزد همه بود و سپس برای مقابله با اشرار و تأمین امنیت به جنوب شرق کشور رفت، اما قابلیت‌ها و توان حاج‌قاسم به‌گونه‌ای بود که فرمانده معظم کل قوا از آن در جهت تقویت جبهه مقاومت و مردم مظلوم منطقه استفاده و ایشان را به سمت فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب کرد.
کار بزرگی که حاج‌قاسم سلیمانی انجام داد احیا و تقویت جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی و منطقه بود و به آنها  هم کمک فکری و هم سایر کمک‌ها را انجام می‌داد.
از همین رو باید گفت امروز شاهدیم مکتب سلیمانی در محور مقاومت کاملاً پذیرفته و عملیاتی شده است و در سراسر جهان نیز آزادی‌خواهان تاسی به مکتب این شهید دارند، حتی امروز برخی مولفه‌های فرهنگ مقاومت از جمله آزادی‌خواهی و عدالت در خیابان‌های کشورهای حامی رژیم منحوس صهیونیستی نیز ظهور و بروز کرده است.

هدف شهید سلیمانی افزایش قدرت مقاومت در منطقه بود
این در حالی است که دکتر سعدالله زارعی، کارشناس مسائل بین‌المللی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نقش شهید سلیمانی در افزایش قدرت مقاومت در منطقه، اظهار داشت: شهید سلیمانی در دهه‌های اخیر تمام برنامه‌ها و طرح‌هایی که آمریکا، تریلیون‌ها دلار هزینه کرده بود را از بین برد.
وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف شهید سلیمانی توانمندسازی ملت‌ها و کشورها در برابر آمریکایی‌ها و افزایش قدرت مقاومت در منطقه بود که امروز در عملیات طوفان الاقصی به‌وضوح دیده می‌شود.
این کارشناس سیاسی افزود: امروز جبهه مقاومت در شرایط مطلوبی قرار دارد و در نقطه مقابل جبهه مقاومت، دشمنان یعنی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها قرار دارند که امروز شرایط نامطلوبی هستند.
وی اضافه کرد: پیام مقاومت در هر جا و هر مکانی وحدت، همبستگی و انسجام است درحالی‌که این پیام برای دشمنان اختلاف و شکست و هزینه‌های سنگین است.

ایستادگی در مقابل ظلمت، تهدیدها و دشمنی‌های مختلف و متعدد از دستاوردهای مقاومت است. واقعیت این است که برداشت آمریکا این بود که با ترور شهید سلیمانی، پیشرفت و تقویت مقاومت در منطقه غرب آسیا متوقف می‌شود. بااین‌حال، این برداشت و درک آمریکایی‌ها نادرست بود؛ زیرا مقاومت در سایه فرماندهی حاج‌قاسم سلیمانی، تکثیر شده و امروز قائل به اشخاص نیست.
اگرچه شهید سلیمانی، فرماندهی بی‌نظیر برای مقاومت بود، اما مکتب سلیمانی با شهادت وی متوقف نمی‌شود. مقاومت بازیگری غیرقابل‌انکار در منطقه غرب آسیا و بخشی از هویت این منطقه محسوب می‌شود. بر همین اساس، درحالی‌که رژیم صهیونیستی مدعی است درصدد ازبین‌بردن حماس است، ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا پاسخ می‌دهد که حماس ازبین‌رفتنی نیست؛ زیرا حماس یک تفکر است.

مهم‌ترین اثر مقاومت و ایستادگی، حفظ عزت و اقتدار ملی است
از همین رو مهدی کبیری پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه امروز غزه هم نماد مقاومت و ایستادگی است، اظهار داشت: باریکه‌ای که با مقاومت برای خود و مردمش عزت و آبرو را به ثمر آورد.
وی ادامه داد: مهم‌ترین اثر مقاومت و ایستادگی، حفظ عزت و اقتدار ملی است و نتیجه نهایی آن  پیشرفت و استحکام داخلی کشور می‌شود.
جانشین فرمانده سپاه قم با اشاره به اینکه مستکبران به دنبال کم‌رنگ کردن اراده و روحیه جوانان هستند، گفت: ملتی که اراده ایستادگی و مقاومت ندارد، لاجرم در زیر دست‌وپای دشمنانش، حیات خفت‌بار خود را جستجو خواهد کرد.
کبیری ادامه داد: این نکته دقیق را حضرت آقا به این شکل بیان فرموده‌اند: ” هر حرکتی که منجر به این بشود که نسل جوان احساس کند باید از صحنه مقاومت کناره بگیرد، این حرکت، باواسطه یا بی‌واسطه، مربوط به آمریکا و نظام استکباری است؛ این یک معیار کلی است.”
وی تأکید کرد: امروز بر همه ما تکلیف است که با الگوگیری از قله‌ها و نمادهای مقاومت، همچون سیدالشهدا مقاومت حاج‌قاسم سلیمانی، جوانان و نوجوانان را در مسیر مقاومت و ایستادگی، تقویت و آگاه سازیم.

سردار سلیمانی می‌فرمودند ما ملت امام حسینیم، ما را از چیزی نترسانید. ان‌شاءالله به برکت روح بلند این سردار شهید و همه شهیدان اسلام، شاهد شکسته‌شدن استخوان‌های رژیم پوشالی صهیونیستی خواهیم بود و پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب مبنی بر نابودی و اضمحلال این رژیم منحوس به نتیجه خواهد رسید چرا که امروز جبهه مقاومت از هر زمان دیگری قوی‌تر و مستحکم‌تر است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.