کد خبر : 13329
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 - 14:35

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم:

صحن امام باقر(ع) حرم کاظمین به همت مردم قم احداث می‌شود

صحن امام باقر(ع) حرم کاظمین به همت مردم قم احداث می‌شود
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم، گفت: کار احداث صحن امام باقر(ع) در کاظمین را پشتیبانی کرده که با نذورات عام وخاص مردم قم در حال ساخت است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سرهنگ رضا حافظی ظهر امروز در نشست خبری “همایش نشان ارادت” که در سالن جلسات سازمان تبایغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: از سال ۱۳۸۲ ستاد عتبات عالیات تشکیل و اهدافی را دنبال کرد که سایر فعالیت‌های این ستاد را رقم زد، مهم‌ترین آن رفاه حال زائران عتبات عالیات در نجف، کربلا ، کاظمین و سامرا بوده است.

 وی افزود: فعالیت‌های ستاد عتبات عالیات در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام می‌شود، فعالیت‌های کوتاه مدت در راستای رفاه حال زائران است که شامل سیستم‌های بهداشتی، تامین آب، روشنایی، صوت و غیره است.

 رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم ادامه داد: در فعالیت‌های میان مدت رفع آسیب‌های حرم‌های مطهر مورد توجه قرار گرفت و ساخت حسینیه، رواق ها و مجتمع خدماتی سیدالشهدا(ع) و بیمارستان امام سجاد (ع) در کربلا، ضریح امام حسین(ع) و ایوان طلا و گنبد حرم اباعبدالله(ع) از جمله این فعالیت ها است.

حافظی تصریح کرد: احداث صحن حضرت زهرا(س) در نجف و صحن امام کاظم(ع) در کربلا و طرح جامع حسینی در حال اجراست و صحن امام محمد باقر(ع) و امام زمان(عج) در کاظمین بخش سوم فعالیت های ستاد عتبات است و این اقدامات توسعه ای در راستای افزایش سطح جمعیت زائران است.

 وی فعالیت‌های ستاد عتبات استان را مورد توجه قرار داد و گفت: ستاد عتبات استان حدود ۱۵ سال است که تشکیل شده و سالانه وظایفی به ما محول که باید انجام شود و سالانه نذورات مردم قم جمع آوری و به تهران ارسال می شود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم گفت: در ۹ ماه امسال همه تعهدات خود را عملی کرده و در ۳ ماه آخرسال تعهد جدیدی برای ما تعریف شده و نذوراتی جدید نیز جمع آودی و اهدا می شود.

حافظی ادامه داد: در ۹ ماه امسال مردم استان قم در جمع آوری نذورات برای عتبات رتبه اول را به دست آوردند و ۱۶ میلیارد تومان کمک کردند که این موضوع نشان می دهد اهل بیت(ع) و بازسازی عتبات عالیات اهمیت زیادی برای آنها دارد.

 وی تصریح کرد: روش های مختلفی برای جمع آوری نذورات داریم که سمینار و گردهمایی برگزار و مردم دعوت و نذورات خود را اهدا می کنند همچنین خیرانی داریم که کمک های خود را پرداخت می کنند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم بیان کرد: همایش نشان ارادت روز سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار می شود و در این مراسم نذورات مردم جمع آوری می شود.

حافظی ادامه داد: مردم قم با اشک و گریه نذورات خود از جمله طلا و پول و غیره را به عتبات عالیات اهدا کرده و از نظر معنوی تاثیرات خود را به همراه دارد.

وی گفت: کار احداث صحن امام باقر(ع) حرم کاظمین را پشتیبانی کرده که با نذورات عام وخاص مردم قم در حال ساخت است، گودبرداری این صحن به عمق ۷ متر آغاز شده و تلاش می شود صحنی در شان زائرین در نهایت سلامت و امنیت احداث شود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم خاطرنشان کرد: صحن عقیله بنی‌هاشم از سال ۱۳۹۴ به مساحت ۱۶۰ هزار متر مربع و ۴ طبقه در حال احداث است که حد فاصل حرم امام حسین (ع) و خیمه گاه قرار دارد، صحن امام باقر(ع) ۵ هزار متر مربع است که به عمق ۷ متر گودبرداری شده و در ضلع شمالی حرم امام کاظم(ع) در حال احداث است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.