کد خبر : 11802
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 16:50

آموزش ۵۲ هزار رابط مشاور برای راهنمایی دانش‌آموزان در مدارس

آموزش ۵۲ هزار رابط مشاور برای راهنمایی دانش‌آموزان در مدارس
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون بیش از ۵۲ هزار نفر نقش رابط مشاور را پذیرفته‌اند و از امروز آموزش آنان در سامانه نماد آغاز می شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ جلسه اعضای ائتلاف نماد صبح امروز با حضور امیر تجلی‌نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان دستگاه‌های برون سازمانی، در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شد.

امیر تجلی نیا در ابتدای این جلسه، اظهار کرد: برای اجرای برنامه‌ها باید نیروهایی در مدارس به ما کمک کنند لذا در هر مدرسه‌ای که مشاور وجود ندارد، مدیر مدرسه با مراجعه به سامانه نماد، یک نفر را به عنوان رابط مشاوره تعریف می‌کند؛ اکنون بیش از ۵۲ هزار نفر نقش رابط مشاوره را پذیرفته‌اند و از امروز آموزش آنان در سامانه نماد آغاز می شود.

وی افزود: در بخش همیار مشاور نیز تعداد ۱۰ هزار و ۵۷۱ نفر آموزش می‌بینند تا در سامانه نماد، دانش‌آموزان نیازمند خدمات دریافت راهنمایی و مشاوره را راهنمایی کنند.

تجلی نیا گفت: برای ایجاد انگیزه در بین آموزگارانی که غربالگری را انجام می‌دهند، در بخش نماد، پایش گواهی را مدنظر داریم و بر اساس شاخص‌هایی مشخص، به افراد گواهی اعطا می‌کنیم.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید آسیب‌های فضای مجازی را برای دانش‌آموزان مشخص کنیم، ادامه داد: تلاش داریم در این راستا اقداماتی انجام دهیم که دانش‌آموزان، آسیب‌های فضای مجازی را بشناسند.

گفتنی است در این جلسه هریک از افراد به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون کنترل آسیب‌های اجتماعی پرداختند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.