کد خبر : 7488
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مرداد 1402 - 21:19

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع):

برپایی مجالس عزاداری محرم و صفر در راستای حفظ دین اسلام است

برپایی مجالس عزاداری محرم و صفر در راستای حفظ دین اسلام است
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) هدف از برپایی مجالس عزاداری در ماه های محرم و صفر را حفظ دین، قرآن، نماز و احکام الهی است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی عصر پنجشنبه در مراسم کاروان نمادین اسرای کربلا اظهار داشت: رسول خدا وعده داده است که دست عزاداران و زائران حسینی را در سخت‌ترین لحظات مرگ و قیامت می‌گیرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) ابراز داشت: این ایام، روزهای مصیبت خاندان عصمت و طهارت (ع) است و همه شیعیان در غم اسارت اهل بیت (ع) در سوز و گذار هستند.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان داشت: برپایی این مراسم که هر ساله به همت جمعی از اهالی قم برپا می‌شود از جمله تعظیم شعائر حسینی و کار ارزشمندی است.

وی ادامه داد: شیعیان در محرم و صفر در برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) بی قرار هستند و لباس مشکی بر تن می‌کنند و در تنهایی خود برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گریه کردند.

وی بیان داشت: پیامبر اسلام فرمود گروه‌های زیادی پس از شهادت امام حسین (ع) به زیارت قبر سیدالشهدا می آیند و عزاداری می‌کنند که من در روز قیامت به فریاد آنان خواهم رسید.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: همه این عزاداری‌ها برای آن است که دین، قرآن، احکام الهی، نماز و دستورات خدا بماند و اگر بخواهیم عزادار واقعی باشیم باید این هدف را دنبال کنیم.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه عزاداری سیدالشهدا (ع) باید خلوص نیت باشد افزود: برپایی کاروان عزاداری اسرای کربلا ابتکار بسیار خوبی است و قمی‌ها همواره در عرصه‌های دینی و مذهبی پیشتاز بوده اند و این کاروان نیز بسیار باشکوه برگزار می‌شود و ارزشمند است که از هییت دخیل العباس (ع) تقدیر می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.