کد خبر : 1143
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 - 12:49

کارشناس مسائل سیاسی:

حماسه ۹ دی نظام را برای سال ها بیمه کرد

حماسه ۹ دی نظام را برای سال ها بیمه کرد
عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه با اشاره به اینکه ارزش راهبردی ۹ دی از فتح خرمشهر هم بیشتر بود، گفت: حماسه ۹ دی ماه برای سالیان سال نظام را بیمه کرد و تصور بسیاری از غربی‌ها را در توانایی خود در خصوص سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ناامید کرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ دکتر عبدالوهاب فراتی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تاکید بر اینکه ارزش راهبردی ۹ دی از فتح خرمشهر هم بیشتر بود، اظهار داشت: زیرا در یک فضای غبارآلود و در یک جنگ نرم اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در جنگ خرمشهر نیروهای رزمنده اسلام جنگ سختی را از دشمن گرفتند و در جنگ نابرابر سخت افزاری به پیروزی رسیده بودند و در واقع نشان دادند ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر جنگ فرسایشی است و عراق پیروز جنگ نخواهد بود.

عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه با بیان اینکه در فتح خرمشهر با فضای غبارآلود و التهاب آلود حق و باطل مواجه نبودیم، گفت: در ۹ دی با هر دو پدیده مواجه هستیم؛ یعنی در یک جنگ نرم به طور گسترده با دشمن درگیر بوده و دوم اینکه تشخیص حق و باطل برای بسیاری از جمله نخبگان سخت شده و به طور طبیعی بروز چنین اتفاقاتی در چنین شرایطی نیازمند بصیرتی بزرگ و خلق حماسه‌ای عظیم است، به همین دلیل ارزش راهبردی حماسه ۹ دی بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که این حماسه گر چه به کف خیابان‌ها کشیده شد و اغتشاش بزرگی را از سر ایران رد کرد، اما چون این حماسه عطف به فتنه‌ای بود که آن فتنه به تعبیر مقام معظم رهبری چیزی نبود که در کف خیابان‌ها دیدید، بلکه طراحی بسیار خطرناکی بود که اهداف خطرناکی را در برداشت و فتنه‌ای بود که از چند لایه تو در تو برخوردار بود، به همین دلیل تصور می‌کنید، تقلیل حماسه ۹ دی با آنچه در خیابان‌ها اتفاق افتاد، به نوعی نادیده گرفتن ابعاد نامحسوس این حماسه است و آن در واقع ناکارآمد کردن طراحی دشمن در به زانو کشیدن نظام جمهوری اسلامی بود.

فراتی بیان داشت: حماسه ۹ دی ماه برای سالیان سال نظام را بیمه کرد و تصور بسیاری از غربی‌ها را در توانایی خود در خصوص سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ناامید کرد.

انتهای پیام

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.