کد خبر : 5256
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 17:03

برنامه‌های آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف

برنامه‌های آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارسی که امکان محرم‌سازی دارند باید اجازه آزادتر بودن بچه‌ها به ویژه در مقاطع ابتدایی را بدهند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش   اظهار کرد: موضوع حجاب و عفاف یک موضوع تربیتی و فرایندی است.

وی ادامه داد: عمده بررسی‌های ما نشان می‌دهد که لااقل در حوزه کودکان و نوجوانان موضوع حجاب و عفاف موضوع معرفتی است و رابطه مستقیم با فهم درست دین، مسائل اخلاقی و فهم درست مسائل اجتماعی دارد.

باقرزاده اضافه کرد: طبیعتاً وظیفه ما در آموزش و پرورش باید متمرکز به رفع این مشکلات باشد و از این حیث پیگیر شدیم تا مربیان را آموزش دهیم که فراخوان دادیم تا تعداد زیادی از فعالان حوزه حجاب و عفاف که آموزش‌های ویژه برای مربیان داشتند به کمک ما بیایند و از طریق این مربیان بتوانیم معلمان مدارس دخترانه و مربیان پرورشی را تحت آموزش قرار دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و برنامه اول تدارک دیده شده است و بعد از تعطیلات مدارس، آموزش‌ها انجام شود.

باقرزاده اضافه کرد: دومین نکته در مورد حجاب و عفاف، به ویژه در مدارس دخترانه این است که مدارسی که امکان محرم‌سازی دارند باید اجازه آزادتر بودن بچه‌ها به ویژه در مقاطع ابتدایی را بدهند؛ منتها این موضوع احتیاج به فرهنگسازی و محرم‌سازی در حوزه کلاس و مدرسه دارد که پیشنهاد ما و مشاور وزیر در حوزه زنان است.

وی با بیان اینکه منظور از محرم‌سازی، محدودسازی نیست، افزود: منظور از محرم‌سازی، فراهم آوردن یک مکان مناسب و آرامی است که دانش‌آموزان بتوانند در آنجا با پوشش راحت‌تری درس بخوانند، فعالیت، ورزش و بازی کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع سوم، فراهم آوردن مکان‌های خارج از مدرسه برای تخلیه روحی، هیجانی و عاطفی دختران است که این مکان‌ها عمدتا وجود ندارد یا خیلی کم است؛ علاقه‌مند هستیم تعدادی از کانون‌های فرهنگی ـ هنری را به کانون‌های کاملا دخترانه تبدیل کنیم که با چینش دخترانه و برنامه‌های دخترانه طراحی شود.

وی با بیان اینکه یکی دو اردوگاه را فضاسازی محرمانه برای دخترانه انجام می‌دهیم، افزود: بخشی از اردوگاه شهید باهنر فضای مستقل برای خانم‌ها دارد و درخواست کردیم ۲، ۳ اردوگاه دیگر کشوری این کار را انجام دهیم.

باقرزاده ادامه داد: اعتقادمان این است که اگر ضمن اطلاع‌رسانی و بالابردن سطح دانش و معرفت در حوزه مسائل فرهنگی و دینی دانش‌آموزان، امکان کنش‌ها و واکنش‌های اجتماعی آزادانه، مناسب و سالم را داشته باشند، وضعیت حجاب در بین دانش‌آموزان تقویت می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.