کد خبر : 2275
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 - 9:42

حمایت از خانواده‌های دارای چندقلوی قمی

حمایت از خانواده‌های دارای چندقلوی قمی
بهزیستی استان قم در جدیدترین برنامه حمایتی خود از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو در قالب خدمات متنوع حمایت می‌کند.
به این خبر امتیاز دهید

خانم آرخ مسئول واحد حمایت از خانواده‌های دارای چندقلو گفت:برنامه حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو در راستای سیاست‌های افزایش نرخ جمعیت بوده وسازمان بهزیستی با هدف کاهش مشکلات خانواده‌ها و جلوگیری از پیری جمعیت، خدمات مستمری و غیر مستمری از خانواده‌ها دارای فرزند چند قلو در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: تمامی پرداخت‌ها به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو بر اساس بعد خانوار و تا پایان شش سالگی صورت می‌گیرد و سازمان بهزیستی با تقبل بخشی از هزینه‌های مالی خانواده‌های چندقلو که شامل مستمری ماهیانه یک ملیون چهارصد هزار تومان برای خانواده دوقلو و یک ملیون و هفتصد و شصت هزار برای خانواده دارای ۳قلو و بیشتر همچنین تامین شیرخشک ماهیانه فرزندان در تسهیل رشد کودک و تربیت متوازن و متعادل چندقلو‌ها نقش ایفا می‌کند.

خانم آرخ مسئول واحد حمایت از خانواده‌های دارای چند قلو تاکید کرد خانواده‌های دارای فرزند چندقلو با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و بازگو کردن شرایط، بعد از آزمون وسع باتوجه به وضعیت آن‌ها در صورت قرار داشتن در وضعیت دهک یک تا هفت درآمدی از تسهیلات بهزیستی و خدمات مستمری برخوردار می‌شوند.

خانواده‌های دارای فرزند چند قلو زیر ۶ سال با مراجعه به سازمان می‌توانند پس از اخذ آزمون وسع از سامانه سازمان در صورت قرارگیری در دهک درآمدی یک تا هفت از مستمری سازمان برخوردار می‌شوند.

تاکنون ۲۹۰ خانواده دارای دو قلو ۶۰ خانواده دارای ۳ قلو و ۶ خانواده دای ۴ قلو تحت حمایت اداره کل بهزیستی استان قم قرار گرفته اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.