کد خبر : 11595
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 - 18:04

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

در فضای مجازی باید از حالت تدافعی خارج شویم

در فضای مجازی باید از حالت تدافعی خارج شویم
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: نباید در فضای مجازی حالت تدافعی به خود بگیریم بلکه باید با بروز ابتکارات و خلاقیت ها، حالت مطالبه‌گری و تهاجمی داشته باشیم.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: دشمنان در تلاشند تا اهداف شوم خود از جمله ایجاد بی‌تفاوتی در مردم را با استفاده از فضای مجازی در جامعه محقق کنند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود: مسئولان نباید از تولید محتوا در فضای مجازی غفلت کنند چرا که دشمنان در این عرصه مدام فعالیت می‌کنند و در سال‌های گذشته ما شاهد حملات آن‌ها بوده‌ایم.

وی به جایگاه ویژه فضای مجازی در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از زندگی مردم به فضای مجازی گره خورده و این فضا عرصه‌ای برای جنگ با دشمن دشمنان تبدیل شده است و نباید این تحرکات بی‌پاسخ بماند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به برخی از فرصت‌های به وجود آمده در بستر فضای مجازی پرداخت و گفت: همه نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه نسبت به فضای مجازی دغدغه دارند و ما می‌توانیم در بستر این فضا تهدید‌ها و تردید‌ها را از میان برداریم.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: ما نباید در فضای مجازی حالت تدافعی به خود بگیریم بلکه باید با بروز ابتکارات و خلاقیت ها، حالت مطالبه‌گری و تهاجمی داشته باشیم.

رئیس جامعه مدرسین به موضوع غزه و شکست تحقیرآمیز رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ما می‌توانیم با استفاده از فضای مجازی صدای مظلومان را به گوش جهانیان برسانیم و باید بستر‌ها و امکانات لازم برای حضور پررنگ در این فضا فراهم شود.

وی به فعالیت طلاب خلاق و مبتکر در بستر فضای مجازی اشاره کرد و افزود: طلاب حوزه‌های علمیه امروز با تسلط و اشراف بر مباحث علمی و حوزوی در عرصه‌های هنری هم پیشرو هستند و با ادبیات مورد پسند جوانان و نوجوانان با آن‌ها ارتباط می‌گیرند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور: مراجعه روزانه بیش از ۲۴ میلیون نفر به پیام رسان‌های داخلی

دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور نیز در این دیدار به استفاده روزافزون مردم از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: روزانه بیش از ۲۴ میلیون نفر به نرم‌افزار‌ها و پیام رسان‌های بومی مراجعه می‌کنند و از خدمات آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.

سید محمد امین آقامیری به حملات گسترده دشمنان در فضای مجازی پرداخت و گفت: حملات دشمنان در عرصه فضای مجازی بیش از ۳۰ برابر نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته با این حال با اقدامات جهادی فعالان فضای مجازی خصوصاً در حوزه زیرساخت‌ها دشمنان نتوانستند آسیبی به کشور وارد کنند.

وی بر تهیه پلتفرم‌ها و پیام رسان‌های بومی در مدت زمان محدود اشاره کرد و گفت: در ظرف سال‌های اخیر پیام رسان‌های خوبی تهیه شده که با اقبال گسترده مردم نیز همراه بوده

است.

گفتنی است در این دیدار قطعه‌ای از فرش متبرک آستان قدس رضوی و یک تراشه ایمپلنت کاشتنی به عنوان نمونه‌ای از توفیقات دانشمندان جوان ایرانی به رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اهدا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.