کد خبر : 14367
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 1403 - 9:22

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم:

دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در قم طی نوروز امسال ۳۴ درصد رشد کرد

دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در قم طی نوروز امسال ۳۴ درصد رشد کرد
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم از افزایش ۳۴ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در ایام تعطیلات نوروز امسال در این استان خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن هاشم نیا روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: پلیس قم جهت رفع دغدغه خانواده ها و تأمین آسایش و ایجاد آرامش شهروندان و مسافران نوروزی، طرح های امنیت محله محور و پاکسازی بوستان های سطح استان قم و سایر اماکن تفرجگاهی از وجود معتادان متجاهر و خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر به خصوص در مناطق آلوده را انجام داد.

وی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با حمایت و همراهی دستگاه قضایی استان، موفق شدند در ۱۴ روز تعطیلات و ایام نوروز، تعداد ۱۲۲ نفر خرده فروش مواد مخدر و ۷۷۷ نفر معتاد متجاهر را دستگیر و مقدار ۱۱۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف کنند.

وی افزود: امسال با اجرای هوشمندانه و هدفمند طرح ها و مأموریت ها در تعطیلات نوروز، تعداد دستگیری خرده فروشان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۳۴ درصد افزایش و تعداد دستگیری معتادان متجاهر با ۱۷ درصد رشد همراه بوده است که این موضوع نشان دهنده تلاش و جدیت پلیس در مقابله با این پدیده خانمانسوز است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: از برکات دیگر اجرای طرح مذکور کاهش ۲۹ درصدی سرقت در ایام نوروز می باشد.

هاشم نیا ادامه داد: خانواده ها در مورد انواع مواد مخدر و علائم و عوارض ناشی از آن به خصوص مواد مخدر صنعتی و نوظهور مانند قرص های روان گردان و گراس و گل و اعتیاد آور بودن آن ها آگاهی داشته باشند و همچنین نسبت به نوجوانان و جوانان خویش با حساسیت و دقت ویژه با ابراز صمیمیت و همدلی داشته باشند چراکه ایجاد محیط آرامش در خانواده و گسترش همدلی و صمیمیت در بین اعضای خانواده نقش چشمگیری در پیشگیری از موضوع های مرتبط با مواد مخدر و غیره را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: مشارکت شهروندان در تأمین امنیت محله محور از طریق ارتباط با تلفن های شبانه روزی ستاد خبری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم، به شماره های (۰۲۵۳۷۲۲۲۲۰۲ و ۰۲۵۲۱۸۲۵۵۱۵) می تواند خدمتگزاران خود در پلیس را برای شهری امن یاری رساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.