کد خبر : 4250
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 - 9:02

دادستان عمومی و انقلاب قم خبر داد؛

دستگیری دو باند سارقان زورگیر در استان قم

دستگیری دو باند سارقان زورگیر در استان قم
دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری دو باند سارقان زورگیر در قم که با چاقو و قمه اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه از عابران در استان می‌کردند و به ۱۸ فقره سرقت اعتراف کرده‌اندخبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب از دستگیری دو باند سارقان زورگیر در استان قم خبر داد و اظهار کرد: این دو باند زورگیر که سوار بر موتور به صورت شبانه و مقرون به آزار با چاقو و قمه اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه از عابران در استان قم می‌کردند جمعاً به ۱۸ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب قم با اعلام اینکه این دو باند به صورت جداگانه اقدام به تشکیل گروه‌های سرقت مسلحانه و زورگیری می‌کردند، تصریح: کرد سارقان سوار بر موتور سیکلت در حالی که مسلح به چاقو و قمه بودند طعمه‌های خود را در ساعات شب تا نزدیکی صبح اغلب در اطراف بوستان‌ها و در محله‌های خلوت انتخاب می‌کردند و با تهدید با چاقو و ایراد صدمه و به عنف گوشی‌های آنها را ربوده و به قیمت ناچیزی به فروش می‌رساندند.

دادستان قم با تأکید بر اینکه سارقان با پیگیری‌ها و دستورات قضائی شعبه ۹ بازپرسی و شعبه ۱۱ بازپرسی استان و با رصد اطلاعاتی و اقدامات بسیار پیچیده و حرف‌های پلیس آگاهی به دام افتادند گفت: برخی از این متهمان اعتیاد به مواد مخدر شیشه داشته و دارای سابقه کیفری بودند و اغلب در سنین ۱۸ تا ۲۵ سال بودند.

این مقام قضائی گفت: گرچه صدمات جسمی منجر به جرح با چاقو بر افرادی که مورد سرقت واقع شدند صورت گرفته است اما متأسفانه صدمات روحی و اجتماعی جبران ناپذیری بر آنان بالاخص در نوجوانان و جوانان وارد شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قم با تاکید بر اینکه با مخلان نظم و امنیت شهر با قاطعیت و بدون اغماض برخورد می‌شود، به شهروندان هشدار داد در استفاده از گوشی تلفن همراه در زمان تردد در مناطق خلوت و تاریک مراقبت کافی را به عمل آورند و در صورت برخورد با زورگیر و سارقان حتماً مراتب را به مراجع انتظامی و قضائی گزارش دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.