کد خبر : 8607
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402 - 10:59

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم خبر داد:

رشد ۲۵ درصدی توزیع کودهای کشاورزی یارانه‌ای در دو سال اخیر

رشد ۲۵ درصدی توزیع کودهای کشاورزی یارانه‌ای در دو سال اخیر
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر بیش از ۳۵ هزار حواله الکترونیکی کود صادر و کودهای کشاورزی یارانه تحویل کشاورزان شده است، گفت: تأمین و تدارک و توزیع کودهای کشاورزی یارانه‌ای در دو سال اخیر بیش از ۲۵ درصد (بیش از ۷ هزار تن) نسبت به مدت مشابه قبلی رشد داشته است.
به این خبر امتیاز دهید

حسین زند در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نگار به مناسبت هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت با اشاره به افزایش توزیع کودهای یارانه‌ای، اظهار داشت: تأمین و تدارک و توزیع کودهای کشاورزی یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه در دولت فعلی افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: باتوجه‌به تحریم‌های ظالمانه دشمنان و چالش‌های گوناگون دیگر در دو سال اخیر وضعیت تأمین و تدارک و توزیع کودهای کشاورزی یارانه‌ای توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قابل‌قبول بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم با اشاره به فعالیت این شرکت در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، گفت: سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ یکی از ویژه‌ترین سال‌های عملکردی در سابقه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی است.

وی ادامه داد: در این سال‌ها صددرصد برنامه ابلاغی کود اجرا شد  و در این زمینه رکوردی بی‌سابقه به دست آمد. همچنین تأمین و تدارک و توزیع کودهای کشاورزی یارانه‌ای در دوساله اخیر بیش از ۲۵ درصد (بیش از ۷ هزار تن) نسبت به مدت مشابه قبلی رشد داشته است.

زند در ادامه با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی محصول گندم طی این سال‌ها، ابراز داشت: علی‌رغم وجود خشکسالی و کاهش شدید میزان بارندگی و نزولات جوی در استان قم و کمترین میزان در سطح کشور و چند دهه اخیر استان، خوشبختانه با تأمین و تدارک بموقع کود و تغذیه مناسب محصول گندم، شاهد افزایش ۱۵ درصدی تولید این محصول استراتژیک نسبت به قبل بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: مصرف بهینه و متعادل کودهای کشاورزی و استفاده از ترکیبات مناسب کودی بخصوص کودهای فسفاته و پتاسه یکی از عوامل مهم در افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی است و استان قم در دو سال اخیر در مصرف متعادل و بهینه کودهای شیمیایی در سطح کشور رتبه برتر را کسب نموده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم تصریح کرد: پس از آغاز شروع به کار دولت مردمی از شهریور ۱۴۰۰ و با اجرای طرح سامانه کنترل و پایش مواد کودی، صددرصد کودهای توزیعی در بخش کشاورزی استان بر اساس صدور حواله الکترونیکی کود انجام شده است و طی دو سال اخیر بیش از ۳۵۰۰۰ حواله الکترونیکی کود صادر و کودهای کشاورزی یارانه‌ای تحویل کشاورزان عزیز و بهره‌برداران بخش کشاورزی شده است.

وی ادامه داد: در جهت اطلاع‌رسانی و تبیین فعالیت و عملکرد شرکت در دو سال گذشته و در دولت مردم حدود ۱۴۰۰ محتوای خبری در قالب مصاحبه با خبرگزاری‌ها، شبکه‌های استانی، روزنامه‌ها و همچنین انعکاس فعالیت‌های شرکت در سایت‌های خبری صورت‌گرفته است.

زند همایش‌های ترویجی و آموزشی معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را بسیار مفید و سودمند دانست و افزود: چهار همایش طی دو سال اخیر با شرکت ۵۰ تولیدکننده برتر داخلی کودهای کشاورزی برگزار شد که ۷۰ درصد این شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.