کد خبر : 7915
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 22:21

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

سرانه ورزشی استان قم ۵۴ سانتی‌متر است

سرانه ورزشی استان قم ۵۴ سانتی‌متر است
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه ۹۰ درصد سالن‌ها و امکانات ورزشی استان قم در اختیار هیات های ورزشی است، گفت: سرانه ورزشی استان قم ۵۴ سانتی‌متر است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ ابراهیم سانی خانی عصر امروز در نشست خبری خود که به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد با اشاره به اینکه قدردان زحمات خبرنگاران هستیم، اظهار داشت: خبرنگاران استان قم در پیشبرد اهداف جامعه هدف ورزشی استان نقش پررنگی دارند.

وی ادامه داد: خبرنگاران با مشکلات و کاستی‌هایی در پوشش اخبار مواجه هستند؛ اما با عشق به کار خود در عرصه خبر خوش می‌درخشند و نظام اسلامی مدیون تلاش اصحاب رسانه در مورد پوشش اتفاقات و رخدادهای مختلف است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه در استان ۴۹ هیات ورزشی فعال هستند، گفت: هیات های ورزشی در راستای ورزش قهرمانی و همگانی تلاش‌های فراوانی انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: در استان سعی کرده‌ایم مسئولین ادارات مختلف را با ورزش همراه کنیم و در این راستا از اداراتی که انتظار نداشتیم برای ورزش هزینه کرده‌اند.

سانی خانی با اشاره به ضعف در زیرساخت‌های ورزش، ابراز داشت: در حوزه ورزش و جوانان ضعف‌های زیرساختی در استان داریم؛ اما بااین‌وجود در این حوزه به سمت قله‌های هدف گام برداشتیم.

وی عنوان کرد:  در حوزه زیرساختی برنامه‌هایی در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی‌شده بود و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار را در قالب سفر رئیس‌جمهوری به قم جذب کردیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به تکمیل و رفع نواقص بسیاری از سالن‌های ورزشی استان، خاطرنشان کرد:  ۹۰ درصد سالن‌ها و امکانات ورزشی استان قم در اختیار هیات های ورزشی است و برخی حتی بیش از دو مکان ورزشی را در اختیار دارند و از هیات هایی که قابلیت قهرمان پروری را دارند بیشتر حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که انجام شده است در امر ورزش هر فردی هزینه‌ای کند و یا پشتیبانی از تیم و یا ورزشکاری را انجام دهد و مدارک آن را ارائه دهد حتماً مالیات او را قسطی خواهیم کرد و همچنین وام‌هایی را در اختیار او قرار خواهیم داد.

سانی خانی با اشاره به نداشتن تیم فوتبال مرتبط با استان قم در هیچ یک از لیگ‌های برتر و دسته‌های یک و دو گفت: ۱۲ میلیارد تومان هزینه یک تیم دسته دویی است؛ ازاین‌رو نیازمند حامی مالی قوی هستیم و درعین‌حال اگر تیمی به میهمانی استان دیگری می‌آید، نباید میزبانی ما مایه آبرو روزی باشد و امکاناتی مانند هتل را نداشته باشیم.

وی تأکید کرد: قول می‌دهیم ظرف یکسال آینده تیم دسته یکی فوتبال را در قم داشته باشیم.

سانی خانی با اشاره به اینکه  سرانه ورزشی استان قم ۵۴ سانتی‌متر است، افزود: این در حالی است که استاندارد کشوری ۸۰ سانتیمتر است و راه زیادی تا رسیدن به استاندارد کشوری داریم. دراین‌خصوص سعی کردیم سالن‌هایی که از مدار ورزش خارج شده‌اند را وارد مدار کنیم و سالن‌هایی که در اختیار ارگان‌های مختلف است و فقط ساعات خاصی فعال هستند را هم در اختیار عموم مردم قرار دهیم.

وی ابراز داشت: ورزش نیاز به پول دارد؛ ولی به هر قیمتی نباید پول به دست آوریم این در حالی است که در برخی کشورهای اروپایی دولت پولی هزینه نمی‌کند و کارخانه‌داران و سرمایه‌داران برای ورزش هزینه می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان قم‌ با اشاره به راه‌اندازی ستاد بازی‌های آسیایی در اداره کل ورزش و جوانان قم بیان کرد: ورزشکاران قمی که امسال می‌توانند در هانگ ژو حضور داشته باشند احصا شده است و مقرر شده است که ماهیانه نزدیک به ۱۰۰ ‌ میلیون ریال به‌منظور تأمین هزینه رفت‌وآمد به کمپ‌های تیم ملی و مکمل‌های مجاز ورزشی به ورزشکاران مربوطه اختصاص داده شود .

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.