کد خبر : 3655
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1402 - 9:16

روزه‌داری تمرینی برای زندگی سالم‌تر و پاک‌تر است

روزه‌داری تمرینی برای زندگی سالم‌تر و پاک‌تر است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه یاد معاد و درک حال گرسنگان از آثار رمضان است، گفت: روزه‌داری تمرینی برای زندگی سالم‌تر و پاک‌تر است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سید محمد غروی  با اشاره به آثار و اهداف روزه‌داری انسان در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم در ماه مبارک رمضان تقویت بعد تقوای هر فردی است.

وی ادامه داد: در روزه‌داری خویشتن‌داری و صبوری‌کردن اولویت است و در ساعاتی انسان مجاز به پاسخگویی به خواهش‌های نفسانی خویش نیست و این زمینه‌ای برای تقویت اراده معنوی اوست تا بتواند بر خواهش‌های نفسانی خود فائق شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه سال واقعی در اسلام از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، بیان کرد: یک ماه تمرین تقوا در ماه رمضان، مرتبه پایین روزه‌داری است، در روزه‌داری چشم، گوش و زبان انسان در مراتب بالای روزه‌داری قرار می‌گیرد که انسان براین‌اساس کارهای خلاف انجام نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: روزه‌داری معنویت و قداست روحی در انسان پدید می‌آورد که انسان اگر بتواند این قداست را در تمام ماه‌های سال حفظ کند، زندگی او بهبود پیدا می‌کند.

آیت‌الله غروی با اشاره به اینکه انسان با روزه‌داری زندگی خود را سالم‌تر می‌کند، ابراز داشت: از آثار دیگر رمضان یاد معاد در زندگی انسان است؛ زیرا گرسنگی و تشنگی انسان در ساعات بلند روز می‌تواند تداعی‌کننده آخرت برای او باشد.

وی تصریح کرد:  شخص روزه‌دار نه‌تنها جنبه‌های معنوی او تعالی می‌یابد؛ بلکه به اعتقاد پزشکان و متخصصان تغذیه، وضعیت جسمانی او سالم‌تر می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.