کد خبر : 10068
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 10:20

نتایج آزمون استخدام دبیر و هنرآموز تا اوایل آبان اعلام می‌شود

نتایج آزمون استخدام دبیر و هنرآموز تا اوایل آبان اعلام می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: نتایج نهایی آزمون استخدام دبیر و هنرآموز تا اوایل آبان امسال مشخص می‌شود.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی، اظهار کرد: امسال متلاطم‌ترین امواج حاکم بر نیروی انسانی را داشتیم و ۲۰۲ هزار معلم کم داشتیم؛ یعنی در شرایطی که معلم ۲۴ ساعت در هفته تدریس بگیرد و میانگین معقول تعداد دانش‌آموز در کلاس درس ۳۰ تا ۳۵ نفر باشد.

وی با اشاره به ناترازی ۷۹ هزار نفری نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۲ تا ۹۸، افزود: قرار بود امسال ۸۳ هزار فرهنگی بازنشسته شوند که درخواست کردیم در صورت امکان بمانند که ۳۰ هزار نفر ماندند و ۵۳ هزار نفر بازنشسته شدند. همچنین از معلمان شاغل و بازنشسته درخواست اضافه تدریس کردیم و از دانشجومعلمان باسابقه خواستیم که کمک کنند.

فرهادی ادامه داد: در آزمون آموزگاری ۱۷ هزار و ۴۰ نفر پذیرفته شدند که دوره ضمن خدمت آنها به‌زودی آغاز می‌شود و حدود ۱۱ هزار نفر هم در دوره تکمیل ظرفیت شناسایی می‌شوند که امیدواریم تا پایان مهر مشخص شوند.

وی اضافه کرد: آزمون جذب دبیر و هنرآموز را هم برای استخدام ۲۲ هزار نفر برگزار کردیم که تا اوایل آبان نتایج آن هم مشخص می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم در مرحله اول ۱۴،۱۵ هزار نفر جذب شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به افزایش سقف تعهدات بیمه تکمیلی فرهنگیان، بیان کرد: به عنوان مثال سقف تعهدات زایمان برداشته شده است یا پرداخت هزینه دندانپزشکی از ۳.۵ میلیون تومان سال گذشته به ۶ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین هزینه عینک از یک میلیون تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی به امکانات رفاهی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ۶۰۰ خانه معلم داریم و ۶ هزار اتاق در خانه‌های معلم را بهسازی می‌کنیم. همچنین در نظر داریم سازمان اقتصادی و رفاهی ویژه فرهنگیان ایجاد کنیم.

فرهادی درباره فوق‌العاده ویژه شغل گفت: فوق‌العاده ویژه برای همه پرسنل دستگاه‌های دیگر هم نیست اما این موضوع برای فرهنگیان در نوبت بررسی شورای حقوق و دستمزد قرار دارد.

وی درباره سهمیه جانبازی و جذب معلمان غیرانتفاعی در آزمون آموزگاری اظهار کرد: بیش از ۳ هزار معلم مدارس غیردولتی در آزمون آموزگاری پذیرفته شدند.

وی اضافه کرد: سهمیه جانبازی قانون است و مطابق قانون هم اقدام کردیم اما تعداد خانواده ایثارگران کمتر از سهمیه بود و با همکاری سازمان برنامه و بودجه مابقی سهمیه را در آزمون آتی تکمیل می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.