کد خبر : 11941
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 14:35

معاون پژوهش حوزه‌ مطرح کرد؛

شعار هفته پژوهش حوزه/سیاست ما حمایت هرچه بیشتر از طرح های مورد نیاز جامعه است

شعار هفته پژوهش حوزه/سیاست ما حمایت هرچه بیشتر از طرح های مورد نیاز جامعه است
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با بیان اینکه سیاست دبیرخانه پژوهش حمایت هرچه بیشتر از طرح‌های مورد نیاز جامعه است، شعار هفته پژوهش را «جهاد علمی و پشتیبانی تبلیغ» اعلام کرد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه در نشستی خبری به مناسبت هفته پژوهش، با بیان اینکه اکنون ۵۰۰ واحد پژوهشی در حوزه های علمیه کشور وجود دارد، گفت: تعداد ۱۱۰۰ کانون واحدهای علمی تشکیل شده که بیش از نیمی از آنها استاندارد های لازم را برای کارهای پژوهشی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با بیان اینکه ۲۰ آذر ساعت ۱۸ با حضور آیت الله اعرافی نشستی با ارائه نشریات علمی تخصصی نهاد های حوزی برگزار می شود، بیان داشت: چهار هزار طرح در ۲۶ رشته و گرایش علمی به دبیرخانه پژوهش فرستاده شده که با ۴۰۰ پروژه قرار داد بسته شد و ۱۰۰ پروژه اختتام یافت.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه امروز شاهد پژوهشگاه هایی با توانمندی های خوب در رشته های مختلف هستیم، مطرح کرد: یکی از دغدغه های مهم این پژوهشگاه ها پاسخگویی به نیاز جامعه است و ماهانه جلساتی در این زمینه برگزار می شود و مسائلی که دغدغه پژوهش است در این مراکز مورد بررسی قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با بیان اینکه سیاست دبیرخانه پژوهش، حمایت هرچه بیشتر از طرح های مورد نیاز جامعه است، عنوان کرد: ما باید به سمت پاسخ دهی به نیازهای جامعه برویم و نیازها را احصا کنیم و از پروژه های پژوهشی برای حل مسائل جامعه استفاده کنیم.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از راه اندازی سامانه پژوهشگران حوزه علمیه خبر داد و ابراز کرد: از سال گذشته این سامانه فعالیت را به صورت آزمایشی با ۶ مورد آغاز کرد و اکنون به ۱۹ دسته از فعالیت های پژوهشی ارتقاء پیدا کرده و این سامانه با مراکز مختلفی همکاری و متصل شده است.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته پژوهش «جهاد علمی و پشتیبانی تبلیغ» است، مطرح کرد: در هفته پژوهش، الزامات متعددی دنبال می‌شود که صدر آن توجه به مسئله روز و محور مقاومت است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی اضافه کرد: باتوجه به همزمانی هفته پژوهش با ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) یکی از شعارهای روز به پژوهش، خانواده و سبک زندگی فاطمی(س) اختصاص یافته است.

وی از نشریات واحدهای پژوهشی و جشنواره علامه حلی در مراحل کشوری و استانی یاد کرد و گفت: یکی از دغدغه‌ها در سال‌های اخیر توسعه جشنواره علامه حلی به بخش مدارس است که سلسله مسابقه‌ای از مدرسه آغاز و به رقابت کشوری برسد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه طی یک سال اخیر ارتقای هدفمندی پژوهش در مرکز خدمات را داشتیم، عنوان کرد: در قالب این اتفاق به همت مرکز خدمات رده پژوهشگران و پژوهش‌یاران ارتقا یافت و حمایت‌ها از این گروه‌ها افزایش یافت.

وی راه‌اندازی سامانه پژوهشگران را مدنظر قرار داد و افزود: از سال گذشته با همکاری مرکز فناوری حوزه‌های علمیه این سامانه راه‌اندازی شد و به مرور ثبت اطلاعات از ۶ مورد اولیه فعالیت‌های پژوهشی آغاز و امروز به ۱۹ دسته ارتقا پیدا کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.