کد خبر : 8858
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1402 - 18:54

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان قم:

موکب اربعین در ۷ بقعه متبرکه قم برپا شد

موکب اربعین در ۷ بقعه متبرکه قم برپا شد
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: ۷ موکب اربعینی به نام ۷ امامزاده شاخص استان قم در ایام اربعین خدمات اسکان، پذیرایی و فرهنگی به زائران ارائه می‌دهد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام عطاالله جباری با اشاره به برپایی موکب اربعین در هفت بقعه استان قم گفت: در سه بقعه متبرکه امامزادگان جعفر (ع) زواریان، شاه جمال (ع) و ابراهیم و محمد (ع)، مواکبی برای پذیرایی از زائران برپا شده و همچنین امکان اسکان موقت و شبانه زائران هم فراهم شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: به طور میانگین، دو هزار نفر به صورت همزمان طی ۲۴ ساعت از خدمات اسکان در این سه بقعه متبرکه استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جباری با بیان اینکه در حرم‌های مطهر امامزادگان احمد بن قاسم (ع)، علی بن جعفر (ع)، شاه سید علی (ع) و چهار امامزاده (ع) هم خدمات پذیرایی و فرهنگی به زائران ارائه می‌شود گفت: هر چهار موکب در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) برپا شده‌اند که غرفه‌های با موضوعات قرآنی، هنری و سرگرمی ویژه کودکان و نوجوانان در آنها فعال هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به طبخ و توزیع روزانه ۵ هزار پرس غذای گرم بین زائران در این هفت موکب گفت: ۵۰۰ نفر از خدام بقاع متبرکه و عوامل اجرایی اوقاف هم در قالب خادمان مواکب اربعین مشغول فعالیت هستند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.