کد خبر : 1981
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 - 9:03

انقلاب اسلامی منحصر به مرزهای ایران نیست

انقلاب اسلامی منحصر به مرزهای ایران نیست
دبیر کانون شهید صدر _که با محوریت دانشجویان عرب‌زبان در دانشگاه قم فعالیت می‌کند_ با بیان این که انقلاب اسلامی منحصر به مرزهای ایران نیست، خاطرنشان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند؛ در صورتی که افق نگاه خود را منحصر به مرزهای ایران کنند هیچ خدمتی به انقلاب اسلامی نکرده‌اند.
به این خبر امتیاز دهید

دبیر کانون شهید صدر دانشگاه قم پیرامون انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: انقلاب اسلامی که در سال ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت؛ بسیار گسترده‌تر از ایده‌ها و افکار کسانی است که بعدها در ایران مسئولیت گرفتند.

وی با بیان این که برخی اهداف انقلاب اسلامی در گذر زمان بنابر ملاحظات یا سلیقه افراد دچار محدودیت شده است، تصریح کرد: از زمانی که رهبری انقلاب به امام خامنه‌ای سپرده شد، ایشان طرح‌ها و نظرات مختلفی را در جهت پیشبرد انقلاب ارائه کردند؛ با این حال متاسفانه در برخی موارد برداشت‌های مناسبی از سخنان ایشان نمی‌شود.

دبیر کانون شهید صدر در ادامه انتقادات خود، خاطرنشان کرد: واژه مقام معظم رهبری فقط وجهه سیاسی ایشان که در قانون اساسی ایران ذکر شده است را در نظر می‌گیرد و در پس این واژه جنبه ولایی و امامت ایشان اصلا مطرح نیست.

وی اضافه کرد: هنگامی که از انقلاب اسلامی سخن می‌گوییم، منظور انقلاب اسلامی است که منحصر به مرزهای ایران نیست؛ بلکه این انقلاب اسلامی شامل تمامی نقاط جهان اسلام و حتی دنیا می‌شود.

دبیر کانون شهید صدر با اشاره به برخی اهداف انقلاب اسلامی در زمینه مبارزه با ظلم و استکبار جهانی، عنوان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند؛ در صورتی که افق نگاه خود را منحصر به مرزهای ایران کنند هیچ خدمتی به انقلاب اسلامی نکرده‌اند.

وی در این خصوص توضیح داد: تا زمانی که یک مسئول رده بالای جمهوری اسلامی خودش را خادم تمامی افرادی که در جهت تحقق اهداف ظهور منجی عالم بشریت نداند و اعمال خود را حول این موضوع تنظیم نکند؛ حرکت انقلاب اسلامی به سوی هدف اصلی خود اتفاق نیافتاده است.

دبیر کانون شهید صدر اقدامات جمهوری اسلامی برای آزادی کشورها از تحت سلطه غرب را مطلوب ارزیابی کرد و در ادامه بیان کرد: با این حال فعالیت‌های نظام ایران در زمینه سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی _که زمینه‌ای برای تقویت روابط با دیگر کشورها است_ از کیفیت مناسبی برخورددار نبوده است.

وی همچنین با اشاره به تحصیل هزاران دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه‌های ایران، گفت: یکی از مسائلی که می‌تواند تاثیر به‌سزایی در گسترش اهداف انقلاب اسلامی داشته باشد مسئله آموزش و ارتباط موثر با دانشجویان غیرایرانی است؛ با این حال متاسفانه در این زمینه نیز اقدام و برنامه‌ریزی موثری در سطح کلان وجود ندارد.

دبیر کانون شهید صدر با بیان این که برخی مسئولان ایرانی نیز به این موضوع اذعان دارند که برنامه مدونی در خصوص ارتباط با دانشجویان غیرایرانی وجود ندارد، اظهار کرد: قطعا هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی‌های کلان در این خصوص می‌تواند به گسترش اهداف انقلاب اسلامی در منطقه موثر باشد.

شایان ذکر است کانون شهید صدر با محوریت دانشجویان عرب‌زبان، چندسالی است که دانشگاه قم فعال می‌باشد.

 

منبع: قم نا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.