کد خبر : 12193
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آذر 1402 - 16:54

آیت الله نوری همدانی:

زیرساخت‌های آموزشی در مناطق محروم تقویت شود/نظارت بیشتری بر مدارس ابتدایی صورت گیرد

زیرساخت‌های آموزشی در مناطق محروم تقویت شود/نظارت بیشتری بر مدارس ابتدایی صورت گیرد
مرجع تقلید شیعیان گفت: باید نظارت بیشتری بر مدارس ابتدایی صورت گیرد،چرا که افراد در این سنین نیازمند مباحث تربیتی بیشتری هستند و امر تربیت در این سن بیشتر از دیگر مقاطع اثربخش است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت الله حسین نوری همدانی ظهر پنجشنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: نظام تعلیم و تربیت در پیشرفت و توسعه کشور دارای اهمیت است و در آیات و روایات متعددی در خصوص امر تعلیم و تربیت داریم که بر این مسأله تاکید شده و به عنوان یکی از وظایف انسان برشمرده شده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت شغل معلمی گفت: مشاغلی همانند معلمی که هویت نسل آینده را می سازد، دارای اهمیت ویژه ای هستند.

وی با بیان اینکه معلمان باید به این موضوع دقت داشته باشند که دانش آموزان به عنوان امانت به دست آنان سپرده شده اند گفت: انتظار می رود که انسان های شایسته ای به عنوان معلم انتخاب شوند، چرا که این جایگاه برای تربیت نسل آینده نیازمند افراد متخصص و متعهد و متدین است.

آیت الله نوری همدانی افزود: افراد دارای ظرفیت ها و استعدادهای متفاوتی هستند که که معلمان در جهت شناسایی ظرفیت های دانش آموزان باید اهتمام و برنامه ریزی مناسبی داشته باشند تا افرادی متخصصی برای آینده این کشور تربیت شوند.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باید نظارت بیشتری بر مدارس ابتدایی صورت گیرد، چرا که افراد در این سنین نیازمند مباحث تربیتی هستند و امر تربیت در این سن بیشتر از دیگر مقاطع اثربخش است.

وی با بیان اینکه باید به موضوع آموزش در مناطق کم برخوردار و محروم نیز توجه لازم صورت گیرد افزود: زیرساخت های امر تعلیم و تربیت در مناطق دور افتاده کشور باید فراهم شود.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: موضوع ساماندهی فضای مجازی و شناساندن آسیب های این فضا به دانش آموزان و رسیدگی به وضعیت معیشتی معلمان نیز از موضوعاتی است که نیازمند توجه لازم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.