کد خبر : 13816
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1402 - 17:53

سرانه فضای سبز شهری قم به بیست و نیم متر رسیده است

سرانه فضای سبز شهری قم به بیست و نیم متر رسیده است
مدیرعامل فضای سبز شهرداری قم گفت: با بهره‌برداری از ۳۲۰ طرح فضای سبز، سرانه فضای سبز شهر قم به بیست و نیم متر مربع افزایش پیدا کرده است.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم در نشستی با اصحاب رسانه با اعلام این خبر گفت: سال گذشته سرانه فضای سبز شهری بیست و سه دهم بوده و امسال با بهره‌برداری از ۳۲۰ طرح فضای سبز، سرانه فضای سبز شهری و جنگلی به بیست و نیم متر مربع افزایش پیدا کرده است.

جوادیان با اشاره به برخی از طرح‌های فضای سبز که امسال به بهره‌برداری رسیدند گفت: بوستان خضر نبی به وسعت ۵۴۰ هزار متر مربع، بوستان کوثر به وسعت ۳۵۰ هزار متر مربع، بوستان زائر به وسعت ۲۰۰ هزار متر مربع و… از جمله طرح‌ها و بوستان‌هایی است که در سال جاری به بهره‌برداری رسیده اند.

وی افزود: امسال مجموعاً ۳۵۲ هکتار فضای سبز شهری و جنگلی به فضای سبز شهری قم افزوده شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم به مشکل کمبود آب و اقلیم استان نیز پرداخت و گفت: شهرداری با توجه به مشکل کمبود آب در سال جاری توسعه فضا‌های سبز شهری و جنگلی را با احتیاط به پیش برده و تمامی فضا‌های سبزی که به بهره‌برداری می‌رسد از مجموعه آبیاری نوین و تحت فشار برخوردارند.

جوادیان به موضوع آبیاری فضای سبز با پساب‌ها و آب‌های تصفیه شده نیز پرداخت و گفت: یکی از طرح‌های در حال انجام سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم، توسعه و تکمیل تصفیه خانه جامع و تصفیه خانه شماره ۳ فاضلاب و انتقال پساب این تصفیه خانه‌ها به فضای سبز جنگلی خارج شهر است.

وی افزود: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در حال اجراست و با تکمیل آن تا پایان سال بیش از چهار و نیم میلیون متر مکعب پساب در اختیار شهرداری برای توسعه فضای سبز قرار می‌گیرد.

وی گفت: با تخصیص این پساب سالانه تا یک و نیم متر مربع به سرانه فضای سبز قم افزوده خواهد شد.

جوادیان در ادامه به ۱۵ اسفند و روز درختکاری اشاره کرد و افزود: فردا در آیینی در بوستان ظهور واقع در بلوار آیت الله بروجردی، آیین روز درختکاری با حضور شهردار و مجموعه مدیریت شهری برگزار می‌شود.

وی گفت: از روز درختکاری به مدت یک هفته، ۵۰ هزار اصله نهال درخت مثمر و غیر مثمر و همچنین گیاهان آپارتمانی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم از اجرای پویش‌های کاشانه، اقاقیا و ارغوان به منظور ترغیب هرچه بیشتر شهروندان به کاشت درخت خبر داد و گفت: در قالب این طرح‌ها شهروندان می‌توانند با ارسال پیام کوتاه به شماره ۳۰۰۰۱۳۹۷ نهال مثمر یا غیر مثمر برای منزل یا مجتمع مسکونی خود دریافت کنند و یا در طرح «آموزش، پرورش و نگهداری گیاهان شهرداری» شرکت کنند.

وی با اشاره به بودجه ۸۷۰ میلیارد تومانی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: بیش از ۱۰ درصد از بودجه شهرداری قم به این سازمان اختصاص یافته که نشان دهنده توجه ویژه شهرداری و شورای شهر به موضوع سیما منظر و فضای سبز شهری است.

جوادیان در ادامه به موضوع ناهنجاری‌های بصری سطح شهر و خصوصاً برخی از تابلو‌های نامتعارف تبلیغاتی پرداخت و گفت: بر اساس قانون در شوارع زیر ۲۰ متر، تابلو‌های تبلیغاتی باید در عرض یک و نیم متر و در طوله برواحد تجاری ساخته و نصب شوند و در شوارع بالای ۲۰ متر عرض تابلوی تبلیغاتی می‌تواند تا ۲ متر نیز افزایش یابد.

وی افزود: هرگونه تجاوز از این ابعاد تخلف است و تابلو‌ها توسط ماموران شهرداری جمع آوری خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.