کد خبر : 6883
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1402 - 8:37

مدیرکل اقتصادی و دارایی قم:

۵۱ درصد درخواست‌ مجوز کسب‌وکارها در قم به صورت الکترونیکی صادر شد

۵۱ درصد درخواست‌ مجوز کسب‌وکارها در قم به صورت الکترونیکی صادر شد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه، ۵۱ درصد درخواست‌ مجوز کسب‌وکار در استان از بستر درگاه ملی مجوزها بدون تاخیر و مراجعه حضوری و به صورت الکترونیکی صادر شد، در حالی که این میزان در کل سال گذشته، ۳۳ درصد بود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ مهدی فراهانی بیان داشت: آموزش تک به تک دستگاه‌های اجرایی، گسترش تبلیغات محیطی در این مورد، احصاء مشکلات فنی و انتقال آن به مرکز ملی پایش برای حل مسائل و همچنین پاسخگویی مستمر از جمله عوامل موفقیت این طرح در استان قم است.

وی افزود: در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه، ۶ هزار و ۳۷۶ مورد درخواست مجوز کسب ‌وکار استان قم در درگاه ملی مجوزهای کشور ثبت شد که از این تعداد تاکنون مجوز سه هزار و ۲۸۰ متقاضی به صورت الکترونیکی صادر شده‌است.

وی با اشاره به این که بیشترین مشکل در صادر نشدن مجوز برخی از کسب‌وکارها در استان مرتبط با مسائل کشوری است که مسئولان ملی به دنبال رفع آن هستند، تاکید کرد: شخص متقاضی باید نشانی پستی، پلاک، کد پستی، کد رهگیری مالیاتی و شماره تلفن همراه متعلق به خود را به طور دقیق در سامانه وارد کند تا در مراحل صدور مجوز مشکلی ایجاد نشود.

گفتنی‌است درگاه ملی مجوزهای کشور بر اساس ماده هفت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ شکل گرفته که تنها مرجع رسمی تعیین شرایط مجوزهای کسب و کار در کشور است؛ کارکرد اصلی این درگاه عبارت‌ اس از «اعلام شرایط صدور مجوزهای کسب و کار و تسهیل مستمر این شرایط که توسط هیات مقررات زدایی مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام می‌شود»، «ثبت نام از متقاضیان مجوز و هدایت الکترونیک آن‌ها به درگاه دستگاه صادر کننده مجوز» و نیز «پیگیری هر درخواست تا صدور مجوز یا اعلام کتبی دلیل موجه آن برای رد درخواست».

شایان ذکر است برای هر یک از کسب‌وکارهای موجود در کشور، یک صفحه راهنمای مجوز در درگاه ملی مجوزها به نشانی https://mojavez.ir/ قرار دارد که متقاضی را هدایت می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.