کد خبر : 1253
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 دی 1401 - 10:01

آیت الله شیخ عیسی قاسم:

سردار سلیمانی و المهندس دو نماد بزرگ اسلام ناب هستند

سردار سلیمانی و المهندس دو نماد بزرگ اسلام ناب هستند
آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد که سردارشهید سلیمانی و ابومهدی المهندس دو نماد بزرگ اسلام ناب محمدی هستند و همچون شمعی درخشان، جامعه را به خورشید وجود امام زمان (عج) رهنمون می کنند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ رهبر شیعیان بحرین چهارشنبه شب در آیین بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سرداران پیروزی بر داعش، سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمانده دلاور الحشد الشعبی عراق که از سوی بحرینی های مقیم قم در سالن موزه دفاع مقدس این شهر برگزار شد، سخنرانی کرد.

وی گفت: جنگ و جهاد شرایط بسیار سختی دارد اما شرایط لازم برای رسیدن به مقام شهادت بسیار برتر و والاتر از همه آنهاست و نیازمند ایمان و حب به خدا، تسلیم غیر او نشدن، درکی بالا، پاکی روح و قلب طاهر و شجاعتی بی نظیر و توان فهم اولویت ها و بسیاری از شرایط دیگر است که هر کسی توفیق آن را نمی یابد.

آیت الله عیسی قاسم با اشاره به این که تفاوت های بسیاری میان قدرت جهاد کردن و قدرت رسیدن به مقام شهادت وجود دارد، در هر دوره ای شهدایی ظهور می کنند که نمادی از عظمت اسلام هستند، بگونه ای که بزرگی آنان ما را به بزرگی ائمه اطهار رهنمون می کند، شهید سلیمانی و ابومهدی الهمندس از مصدایق چنین شهدایی هستند که همچون چراغ درخشان، توانستند گوشه ای از عظمت اسلام و بزرگی اولیاء الهی و شاگردان تربیت یافته مکتب امام علی (ع) را منعکس کنند.

وی گفت: انسان در برابر بزرگی این دو شهید متحیر می شود که چگونه و با چه قدرت روحی‌ای در مسیر چالش ها قدم گذاشتند و با آگاهی و ایمان و فداکاری موفق شدند دستاوردهای بزرگی برای امت اسلامی به ارمغان بیاورند.

رهبر شیعیان بحرین در تبیین مقام شهید افزود: شهید برای مردن نمی رود بلکه او به دنبال حیاتی والا و جاودان است و در این راه عاشقانه از جان خود نیز می گذرد تا از مقام انسانیت انسان و رشد جامعه دینی که مورد هدف و حمله دشمنان است، دفاع کند، بر همین اساس است که می گوییم شهید سلیمانی و المهندس دو آیه از آیه های اسلام ناب محمدی هستند.

وی افزود: مجاهدان در راه خدا با بصیرت خود، تفاوت زمین تا آسمان میان حیات حیوانی و ناقص را با حیات انسانی و کامل درک می کنند و مجاهد فی سبیل الله هستند و در مسیر الهی و نه در مسیر طاغوت ها و ابرقدرت هایی مثل آمریکا و روسیه قدم بر می دارند.

آیت الله عیسی قاسم اظهار داشت: فرماندهان بسیاری هستند که پیروز می شوند و لقب فرماندهان پیروز به آنها داده می شود اما تفاوت سرداران سلیمانی و المهندس در این بود که هم مجاهدت آنان و هم شهادت آنان، قلوب امت اسلامی را به خداوند و نور الهی نزدیک تر کرد. این عظمت هم نزد دشمنان شناخته شده بود که باعث شد جنایتکاری مانند ترامپ اقدام به ترور آنان کند و هم نزد امت اسلامی که با خبر شهادتشان اشک ریختند و به جوش و خروش درآمدند.

وی گفت: امت اسلامی از جمله مردم مسلمان بحرین، پیوندهای عقیدتی، انسانی و ولایی با این سرداران شهید داشتند چرا که الهام بخش ملت ها و گروهها در دفاع شجاعانه از کرامت و حقوق خود بوده اند و به همین دلیل است که لقب فرماندهان پیروزی به آن دو شهید بزرگوار داده اند.

رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: سرداران سلیمانی و المهندس شهیدان بزرگی هستند که متعلق به کل امت اسلامی هستند و همگان آنها را از خود می دانند مگر اقلیتی که یا بصیرت لازم و نیز آگاهی لازم را از پیچیدگی های مسائل منطقه ندارند یا دارای نفاق و انحراف فکری است.

وی ابراز اطمینان کرد که راه سرداران شهید جبهه مقاومت و جنبش جهاد در راه خدا همچنان ادامه خواهد یافت بلکه روز به روز به برکت جبهه مقاومت در منطقه، این راه و مکتب مستحکم تر و پرشورتر خواهد شد و برای عزت و کرامت انسانی و پیشرفت کشورهای اسلامی و فروریختن کاخ های ظلم به پیش خواهد رفت.

شیخ عیسی قاسم در پایان تاکید کرد که ملت ها باید با تقویت جبهه مقاومت به این راه کمک کنند و اجازه ندهند که قدرت های طاغوتی به آن آسیب برسانند.

در این مراسم که دهها تن از بحرینی های مقیم قم حضور داشتند، یکی از همرزمان شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس خاطراتی از مجاهدت ها و فداکاری های آن دو سردار شهید برای حاضران بیان کرد. همچنین پخش تصاویر و کلیپ هایی از حضور میدانی سرداران شهید در جنگ با گروهک تروریستی داعش و نیز مراسم مداحی از دیگر بخش های این مراسم بود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.