کد خبر : 8427
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 17:19

مدیرکل راه و شهرسازی قم:

سه هزار قمی زمین رایگان قانون جوانی جمعیت دریافت می‌کنند

سه هزار قمی زمین رایگان قانون جوانی جمعیت دریافت می‌کنند
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: ۵ هزار نفر در قالب طرح جوانی جمعیت در قم برای دریافت زمین رایگان ثبت‌نام کردند که ازاین‌بین تاکنون افزون بر سه هزار نفر واجدالشرایط شناخته شدند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  حسین زنجیرانی فراهانی   افزود: اهدای زمین رایگان به افراد واجد شرایط در این طرح در استان قم در قالب صدور سند رسمی انجام می‌گیرد که سبب می‌شود تا متقاضیان در ادامه روال اداری با مشکلی در خصوص دریافت و احداث خانه روبه‌رو نشوند.

وی با بیان اینکه پالایش متقاضیان طرح جوانی جمعیت در استان قم ادامه دارد، تصریح کرد: طی یک ماه گذشته بیش از صد قطعه زمین به متقاضیان این طرح اهدا شده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: از آنجایی‌که شهر قم جزو شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر محسوب می‌شود طبق قانون اهدای زمین در طرح جوانی جمعیت به متقاضیان باید در شهرهای اقماری یا شهرهای تازه تاسیس انجام شود.

زنجیرانی تاکید کرد: اهدای زمین در طرح جوانی جمعیت یک تکلیف قانونی است و حتی در صورتی که فرم «ج» متقاضیان نیز سبز نباشد، افراد واجد شرایط این طرح مشمول دریافت زمین می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: تمام مشمولان طرح جوانی جمعیت در قم با آماده‌سازی اراضی صاحب زمین برای احداث خانه مسکونی در نقاط تعریف شده خواهند شد.

وی با بیان اینکه در سطح کشور ۳۵ اداره کل راه و شهرسازی وجود دارد، اظهار کرد: قم هم اکنون از نظر واگذاری این طرح در رتبه بیست و ششم قرار دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخش مهمی از زمین‌های مورد نظر به محض واگذاری تعیین تکلیف خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.