کد خبر : 11788
تاریخ انتشار : جمعه 10 آذر 1402 - 15:21

جانشین نداجا:

ظرفیت‌های عظیم دریانوردی کشور موجب استیصال نظام‌سلطه شد

ظرفیت‌های عظیم دریانوردی کشور موجب استیصال نظام‌سلطه شد
جانشین نیروی دریایی ارتش با تاکید بر ظرفیت‌های عظیم دریانوردی کشور گفت: امروز نیروی دریایی کشور اعم از سپاه و ارتش، نظام‌سلطه را از منطقه خلیج‌فارس بیرون رانده و این نشان از انفعال و استیصال آمریکایی‌هاست.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه قم در مصلای قدس این شهرافزود: حقیقتا ما یک کشور دریایی هستیم، امروز توجه ویژه‌ای به اقتصاد و سیاست‌های کلان دریا می‌شود، و این سیاست‌ها با نگاه عالمانه، آگاهانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب از بعد از دفاع مقدس به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی انتقال یافت.

وی در ادامه افزود: امروز سیاست‌های کلان دریا محور کشور و توسعه اقتصادی دریا توسط رهبرمعظم انقلاب به سران قوا ابلاغ می‌شود.

جانشین نداجا همچنین با تاکید بر اهمیت دریا خاطرنشان کرد: ایران در منطقه ژئوپلیتیکی قرار دارد و به لحاظ فرهنگی، قومیتی و هویتی در یک نقطه بسیار مهمی است، به همین دلیل از سوی نظام‌سلطه در معرض تهدید جدی می‌باشد.

وی بیان داشت: آمریکایی‌ها و نظام‌سلطه نمی‌توانند از این منطقه بسیار مهم چشم‌پوشی کنند، چرا که دارای ظرفیت بسیار مهمی است، و امروز تمدن اسلامی با محوریت انقلاب اسلامی بلای جان آمریکا شده‌است.

وی افزود: آمریکا در راستای منافع نامشروع خود کارهایی مانند خرابی، کشتار و فساد را در این منطقه پیگیری می‌کند.

کاویانی همچنین با اشاره به موقعیت ویژه خلیج فارس و دریای خزر گفت: ایران از نظر همه استراتژیست‌های دنیا، منطقه بسیار مهم، کانون و قلب جهان و پُل انرژی بین دو مخزن انرژی دریای خزر با ۲ میلیارد بشکه نفت و ۲۷۸ تریلیون فوت مکعب گاز است.

جانشین نیروی دریایی ارتش یادآور شد: دریای خزر که ۴۰ درصد نفت و ۳۰ درصد گاز جهان را در اختیار دارد، در این منطقه ژئواستراتژیکی است.

کاویانی با اشاره به وسعت بالای دریایی کشور تصریح کرد: ما با پنج‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار سواحلی، ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط ساحلی و ۱۹۰ هزار کیلومترمربع گستره آب‌های سرزمینی، بر سه تنگه تسلط داریم.

وی تسلط مستقیم بر تنگه ژئواستراتژی هرمز را مورد توجه قرار داد و گفت: روزانه ۱۸ میلیون بشکه نفت از این تنگه منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: ایران با تسلط غیرمستقیم بر تنگه مالاکا در شرق و تنگه‌ باب‌المندب در غرب گلوی نظام‌سلطه را گرفته است.

این مقام نداجا خاطرنشان کرد: امروز مفتخریم در دریای سرخ، با نایب منطقه‌ای نظام‌سلطه و به تعبیر رهبر انقلاب، سگ نگهبان آمریکایی‌ها در منطقه، یعنی اسرائیلی‌ها در تنازع و درگیری‌ هستیم.

وی یادآور شد: نتیجه همه زد و خوردهای چند سال اخیر به نفع نیروی دریایی ایران، انقلاب اسلامی و محور مقاومت بوده‌است.

کاویانی با تاکید بر ظرفیت‌های عظیم دریا و دریانوردی کشور خاطرنشان کرد: امروز نیروی دریایی کشور اعم از سپاه و ارتش، نظام‌سلطه را از منطقه بیرون رانده‌، و آمریکایی‌ها با تهدید محور مقاومت به سمت دریای سرخ و اقیانوس هند فرار می‌کنند، و این نشان از انفعال و استیصال است.

جانشین نیروی دریایی ارتش در ادامه سخنان گفت: آن رئیس جمهور دیوانه آمریکا که می‌خواست صادرات نفت ایران را به صفر برساند، و جلوی مبادله به اقصی نقاط جهان در غرب و شرق را بگیرد، کجاست که ببیند نیروهای دریایی مقتدر جمهوری اسلامی با زعامت و فرماندهی رهبر مقتدر نظام‌اسلامی همه تلاش دشمنان را خنثی کرده‌است.

کاویانی با بیان اینکه نیروی دریایی کشور یک زمانی وابسته به غرب و آمریکا بود اظهار کرد: نیروی دریایی در دوران دفاع‌مقدس در ۶۷ روز رژیم بعث و نایب منطقه‌ای نظام‌سلطه را نابود کرد، و در دوران سازندگی نیز ناوشکن جماران را ساخت.

وی یادآور شد: وقتی این ناوشکن به فرمان رهبر انقلاب به نیروی دریایی الحاق شد، آمریکایی‌ها گفتند که این یک ماکت بیش نیست.

وی ادامه داد: یک هفته بعد از این گفته آمریکایی‌ها، ناوشکن جماران در عملیات دریایی، کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی را به کشور بازگرداند.

جانشین نداجا همچنین عبور از خط قرمز آمریکا و نفوذ به آب‌های آمریکای لاتین را از جمله اقدام‌های شجاعانه نیروی دریای ارتش عنوان کرد: به‌رغم تحریم‌ها به پنج‌کشور ورود پیدا کردیم، و دیپلماسی دفاعی خودمان را به نمایش گذاشتیم.

وی اضافه کرد: ناوشکن دنا با تلاش صنعتگران، دانشگاهیان و شرکت‌های دانش‌بنیان در اوج فشارهای ناشی از تحریم‌ها ساخته شد و ۶۵ هزار کیلومتر را دریانوردی کرد.

کاویانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یک روزی اگر از تنگه هرمز عبور می‌کردیم، ژست فوق‌العاده‌ای می‌گرفتیم، ولی امروز ناوگروه نیروی دریایی ظرف ۱۵ سال به صورت دایمی در دریای سرخ حضور دارد.

وی ادامه داد: در شمال اقیانوس هند که مهمترین مبادله‌های اقتصادی جهان در آن صورت می‌گیرد نیز به صورت دائم حضور داریم.

وی گفت: در زمینه ساخت انواع ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز و زیرسطحی‌ها که از تکنولوژی و فن‌آوری بسیار بالایی برخوردار است همچنین سامانه‌های راداری، توپخانه‌ای و جنگ الکترونیک نیز پیشرو و در لبه فن‌آوری هستیم.

این مقام نیروی دریایی در بخش دیگری از سخنان با تاکید بر برتری نیروی دریایی کشور بر نظام‌سلطه بیان کرد: امروز نظام‌سلطه مانند اسلاف گذشته خود، انگلیسی‌ها و پرتغالی‌ها قطعا از منطقه خلیج‌فارس خارج خواهد شد.

وی بیان کرد: در دوران پهلوی و قاجار سرزمین‌های بسیاری را به دلیل بی‌عرضه‌گی شاهان از دست دادیم، پرتغالی‌ها ۱۱۷ سال در جزیره هرمز حکومت کردند، ولی امروز ما رهبری داریم که به قول یکی از کارشناسان صهیونیست، از تنگه خیبر تا جبل‌الطارق را فرماندهی می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.