کد خبر : 4045
تاریخ انتشار : جمعه 15 اردیبهشت 1402 - 8:36

محور چهارخطه پردیسان – ورجان قم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

محور چهارخطه پردیسان – ورجان قم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قم گفت:‌ محور چهار خطه پردیسان ورجان قم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درحال حاضر در مرحله آسفالت ریزی است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ داود طلوعی در این زمینه اظهار داشت: عملیات احداث محور چهارخطه پردیسان- ورجان به طول ۱۳ کیلومتر از سال گذشته آغاز شد.

محور بزرگراهی و جدید قم – کهک، از تپه سلام جاده اراک آغاز و بعد از عبور از عرض رودخانه و پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد قم ختم می شود.

در مرحله نخست این طرح، با توجه به اولویت مسیر، قطعه پردیسان – ورجان به طول ۱۳ کیلومتر چهار خطه می‌شود.

با توجه به آمد و شد و شلوغی محور پردیسان – ورجان و تحمیل خسارت جانی و مالی به مردم، چهار خطه کردن آن از اولویت های مسئولان استان قم بوده است.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

شهر کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود ۳۰ کیلومتر است؛ شهرستان کهک از ۲ بخش مرکزی و فردو تشکیل شده ‌است.

طلوعی در ادامه گفت:برای اتصال محور چهار خطه پردیسان- ورجان به بلوار آیت الله بروجردی قم یک دستگاه پل بر روی ریل راه آهن احداث می‌شود تا این محور به طور کامل به بهره برداری برسد

وی اظهار داشت: این پروژه نیمه دوم سالجاری به اتمام می‌رسد که برای ابتدا و انتهای محور و اتصال آن، عملیات عمرانی و اجرایی در دست اقدام است.

طلوعی در خصوص جزییات ابتدای این محور توضیح داد: برای ورود به این محور، در محدوده میدان آیت الله بهجت و بلوار آیت الله بروجردی دو دستگاه پل که یک دستگاه آن بر روی ریل راه آهن و یک دستگاه بر روی ریل قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان احداث می شود که در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

به گفته وی احداث این پل ها ۱۲ ماه زمان و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

طلوعی با بیان این که در انتهای محور چهارخطه پردیسان- ورجان، تقاطع غیر همسطح شهدای جبهه مقاومت در دست ساخت است توضیح داد: عملیات اجرایی این تقاطع از تیرماه سال گذشته شروع شده است که طبق برنامه و پیش بینی شهریور ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی گفت: این پروژه هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هزینه مورد نیاز آن ۶۸ میلیارد تومان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.