کد خبر : 7025
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 17:38

معاون راهداری قم:

هفت راهدارخانه قم در ایام تاسوعا و عاشورا برای خدمت به زائران تجهیز شد

هفت راهدارخانه قم در ایام تاسوعا و عاشورا برای خدمت به زائران تجهیز شد
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم با اشاره به تجهیز هفت راهدارخانه در طول راههای استان در ایام تاسوعا و عاشورا گفت: در تمام این مدت، راهدارخانه ها آماده ارائه خدمات رفاهی- بهداشتی به عزاداران حسینی هستند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ به نقلاز روابط عمومی اداره کل راهداری قم، عباس شکوری روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: همزمان با دهه محرم و برگزاری آیین های سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، تمهیداتی به منظور تامین ایمنی راهها، تسهیل سفرها، ارائه خدمات مطلوب به کاربران و غیره لحاظ شده است.

وی تامین ناوگان جایگزین، تجهیز راهدارخانه ها، استقرار تیم های نظارتی- اجرایی و غیره را ازجمله اقدامات تمهیدی این اداره کل برشمرد و گفت: درصورت نقص فنی و توقف ناوگان عمومی حامل مسافر در حوزه راههای استان، نسبت به تامین اتوبوس جایگزین اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: ۸۰ نفر عوامل نظارتی اجرایی نیز ضمن بهره مندی از ۷۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری، در قالب گشتهای ثابت و سیار،با استقرار درسطح راهها، گلوگاهها، پایانه ها و غیره نسبت به تامین ایمنی راهها، تسهیل سفرها و ارائه خدمات سفر اقدام خواهند کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری قم تصریح کرد: نظارت بر رفتار ترافیکی رانندگان ناوگان عمومی حمل مسافر، کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان( کمربند ایمنی، کپسول اطفا حریق، آج لاستیکها، سلامت شیشه ها و غیره)، بازدیدهای سرزده از شرکتهای حمل ونقل مسافر و دفاتر فروش بلیط، کنترل اسناد حمل ونقلی ناوگان( گواهینامه، کارت هوشمند، صورت وضعیت) درزمره اقدامات مسئولیتی این اداره کل درحوزه معاونت حمل و نقل است که طی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تشدید می شود.

شکوری همچنین به تعطیلی موقت کارگاههای عمران جاده ای در ایام تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و افزود: درپایان این ایام، درصورت رفع ریزگردها و کاهش آلودگی ها، با هماهنگی مسئولان ذی ربط نسبت به ادامه فعالیت کارگاههای عمرانی اقدام خواهد شد.

وی تاکید کرد: دهها مسجد و مجتمع خدماتی رفاهی، درسطح راههای استان، طی ایام مذکور، به صورت تمام وقت، آماده ارائه خدمات موضوعه به کاربران جاده ای می باشند.

وی اظهار داشت: کاربران درصورت مشاهده هر نوع تخلف در حوزه حمل و نقل جاده ای و نحوه ارائه خدمات توسط اماکن خدماتی بین راهی، می توانند با شماره گیری تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها، نسبت به ارائه شکایت، انتقاد و پیشنهاد خود اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.