کد خبر : 8881
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 8:48

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم مطرح کرد:

بهره‌برداری از ۲۵ واحد آموزشی ‌و پرورشی با ۱۳۶ کلاس درس در استان قم

بهره‌برداری از ۲۵ واحد آموزشی ‌و پرورشی با ۱۳۶ کلاس درس در استان قم
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در یک سال تحصیلی تعداد ۲۵ واحد آموزشی و پرورشی با ۱۳۶ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان ساخته شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ علیرضا رحیمی  با بیان دستاوردهای آموزش و پرورش در دو سال گذشته عنوان کرد: دولتی که با شعار مردمی سر کار آمد جای شکرگذاری دارد، چرا که این اتفاق در سایه همراهی، همدلی و همفکری مردم رخ داد در همین راستا در زمینه فعالیت ها و اقدامات آموزش و پرورش نیز باید همین مردم و مسئولان قضاوت کنند که به لطف خداوند اقدامات بسیار ارزشمند و تازه ای در آموزش و پرروش استان انجام شده است.

وی افزود: در بحث ارزیابی عملکرد ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها حائز رتبه برتر کشوری شدیم، همچنین توسط سازمان مدیریت استان در ارزیابی شاخصه‌های عمومی و اختصاصی که بر اساس برنامه سالانه انجام می‌شود عضو دستگاه‌های برتر شناخته شدیم و امسال نیز تعداد ۲۵ واحد آموزشی و پرورشی با ۱۳۶ کلاس در ۲۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: طرح خادمیاران رضوی زمانی انجام شد که معلمان به حقوق خود اعتراض داشتند به این صورت که ۹۰۰ نفر از معلمان در ۳۰۰ مدرسه به صورت رایگان خدماتی را در اختیار دانش آموزان قرار دادند و درنهایت برای تقدیر از تلاش آن ها بعد از یکسال به مشهد اعزام شدند.

رحیمی برگزاری یادواره شهدا در مدارس استان را اتفاقی بی‌نظیر و بی‌سابقه خواند و گفت: همزمان با برگزاری کنگره شهدا اجرای یک هزار و ۴۸۱ یادواره در یک روز در کل مدارس استان قم طرحی بود که بسیار اقدام بی‌سابقه و بی‌نظیری بود، چرا که با جریان‌سازی دانش‌آموزان به صورت کاملا خودجوش و کنشگر، بدور از تشریفات فانتزی وارد عمل شدند امروز در مدارس ما تعداد ۳۰۰ دانش‌آموز فرزند شهید وجود دارد قطعا وقتی کاری توسط خود دانش‌آموزان انجام شود در گروه همسالان تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: امسال در بحث استانداردسازی مدارس ۳۶ مدرسه با ۲۵۰ کلاس با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در زمینه گرمایشی و سرمایشی و مواردی از این قبیل ایمن‌سازی شد و در تعامل با رسانه‌ها نیز تعداد ۷۰ خبر به صورت ماهانه از سایت‌های خبری منتشر می‌شد.

وی با اشاره به بحث طراحی سامانه نوبت‌دهی برای رفاه حال مراجعین گفت: این برنامه به منظور رفع معطلی مراجعین اجرا شد تا طبق زمان مشخصی به تمامی امور و مسائل و مشکلات آنها رسیدگی شود براین اساس بیش از ۸۰۰ مورد ملاقات عمومی در روزهای دوشنبه و ۲۰ مورد حضور در میز خدمت نماز جمعه و مساجد محلی داشتیم و همزمان با هفته دولت از ۲۸ مرداد تا ۹ شهریورماه هر شب در یکی از مساجد استان برای پاسخگویی به مسایل مردم حضور داریم.

رحیمی روند دریافت مدال های علمی در دو سال اخیر را منحصر به فرد خواند و یادآور شد: دانش آموزان المپیادی ما در سال ۹۹_۴۰۰ تعداد ۱۱ مدال طلا، نقره و برنز اخذ کردند که این رتبه در سال ۴۰۰_۴۰۱ به ۱۱ مدال،۷ طلا و ۴ نقره رسید که این رتبه در المپیادهای علمی رکورد زنی بود.

وی طرح دختران ایران قوی در استان قم را با عنوان دبیرخانه ی این طرح که همزمان با سراسر کشور و سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تحت همایشی در حرم مطهر برگزار شد که در واقع این اتفاق بی نظیر با حضور جمعیت بی سابقه ای از دختران ایران قوی انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح زیست عفیفانه در ۶۵ مدرسه دخترانه قم خبر داد و گفت: در تابستان امسال طی ارزیابی های انجام شده حدود ۲ هزار نفر شامل دانش آموزان کنشگر، مربیان پرورشی، مدیر، معاون و نماینده اولیا و مبلغ اعزامی سازمان تبلیغات تحت آموزش هایی در این زمینه قرار گرفتند که این طرح در کل ۵۰۰ مدرسه ی دخترانه در مقطع متوسطه اول و دوم اجرا شد.

وی با بیان دیگر افتخارات آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه ما در مدارس استثنایی استان قم با آسیب شنوایی، بینایی و ذهنی، افتخار کسب ۵ رتبه برتر کشوری در رشته های نهج البلاغه و احکام را داشتند در حوزه کارکنان نیز با توجه به بحث جوان گرایی کارکنان طی دو سال اخیر به صورت عملیاتی میانگین سنی کارکنان آموزش و پرورش استان ۱۵ سال کاهش یافت.

رحیمی از افزایش ۱۰ هزار نفری تعداد دانش آموزان در سال تحصیلی ۴۰۲_۴۰۳ خبر داد و افزود: در سال جدید تعداد ۳۰۵ هزار دانش آموز ما در مقاطع مختلف در هزار و ۶۰۰ مدرسه و ۱۱ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل می شوند و تمام مدارس ما روز اول مهر را با پخش سخنرانی حضرت امام در اول مهر سال ۵۸ در مدرسه فیض کاشانی آغاز خواهند کرد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در زمینه خلاقیت‌های مدارس ابتدایی طرح کشوری شهید همت با ارزیابی توانمندی معلمان و به میزبانی استان قم را در دستور کار قرار دادیم همچنین طرح کودکان با حاج قاسم در قالب دلنوشته‌ها و کلیپ‌های صوتی به مرحله اجرا رسید.

وی در زمینه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل گفت: در تابستان امسال در قالب طرح شهید محمودوند، ۱۲۳ مدرسه با حدود ۲ هزار دانش‌آموز نیاز به توجه ویژه آموزشی را تحت پوشش قرار دادیم که برای اداره کلاس‌ها از ظرفیت خادمیاران رضوی استفاده شد، همچنین در راستای طرح سه‌شنبه‌های افتخار خدمت، از حضور روحانیون طرح امین، برای ارائه خدمت به مناطق روستایی بهره گرفتیم.

رحیمی از اجرای طرح باغ قرآنی و کار خلاقیت در قرآن در خانه علوم وفنون خبر داد و گفت: ۷۱ هنرستان برای مهارت آموزی دانش آموزان در تابستان آماده سازی شد تا دانش آموزان مقطع نظری از مهارت های هنرجویان هنرستان ها بهره ببرند و در راستای تجهیز هنرستان ها نیز تفاهمنامه ای با شرکت فولاد غرب و پاکشوما در مورد حضور دانش آموزان برای استفاده از تجربیات آنان درآموزش و نیز با شرکت شهاب گازسوز ویژه همکاران که دوره های مختلف را آموزش ببینند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اردوی راهیان پیشرفت را که طی انعقاد قراردادی با شرکت گاز بود، موفق دانست عنوان کرد: دانش‌آموزان قمی در افزایش نمره کتبی امتحانات نهایی خرداد ماه، امتحانات نهایی علوم معارف اسلامی و در رشته ریاضی، علوم انسانی و تجربی موفق به کسب رتبه برتر کشوری شدند همچنین در مسابقات قرآن و نماز ۱۱ عنوان برتر کشوری را کسب کردیم.

وی در ادامه راه اندازی خانه یاریگران زندگی و اجرای طرح اتقان برای ارتقا معلمان ابتدایی و افزایش ۵ برابری سهمیه سرباز طلبه با جذب تعداد ۱۵۰ نفر و راه اندازی کانون متوقف شده ی محراب و رفع مشکلاتش و همچنین واگزاری دبیرخانه بهداشت روانی کشور و ستاد اربعین دانش آموزی از جمله اقدامات دیگر آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اعلام نقل و انتقالات بی نظیر بخش همکاران فرهنگی افزود: با توجه به بازنشستگی همکاران فرهنگی بیش از ۳۳۰ نفر خروجی و بیش از ۵۰۰ نفر به این حوزه ورود پیدا کردند که در روزهای آخر هم تعداد ۹۳ نفر در نواحی به خاطر بحث جوانی جمعیت و حمایت از خانواده جابه‌جا شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.