کد خبر : 11649
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1402 - 19:04

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم:

سکته قلبی و دیابت در قم بالاتر از میانگین کشوری است

سکته قلبی و دیابت در قم بالاتر از میانگین کشوری است
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم دیابت و سکته قلبی را ۲ بیماری اولویت‌دار این استان یاد کرد و گفت: درصد ابتلا و وقوع این بیماری‌ها در قم بالاتر از متوسط کشوری است.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مهدی مصری روز یکشنبه در نشستی با حضور مدیرعامل بیمه سلامت ایران، بیان داشت: برای کاهش ابتلا و درگیری مردم قم با دیابت و سکته قلبی علاوه بر برنامه‌های درمانی باید سبک زندگی عمومی نیز از وضعیت کنونی آن خارج و رویه دیگری در پیش گرفته شود.

وی با اشاره به طرح دانشگاه علوم پزشکی قم در استفاده هم‌زمان از ظرفیت طب سنتی و سبک زندگی سالم، گفت: در این طرح که از توان متخصصان طب سنتی و همچنین اساتید حوزوی استفاده می‌شود، تلاش می‌شود تا سبک زندگی سلامت‌محور، جایگزین سبک کنونی و کم‌تحرکی عمومی شود.

مصری با تاکید بر اجرای طرح پایلوت پیاده‌سازی سبک زندگی سالم جهت کاهش بیماری‌های پرآسیب و غیرواگیر در قم، یادآور شد: پیشگیری از این بیماری‌ها نقش مهمی در کاهش هزینه‌های درمان به دنبال دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری از آمبولانس‌های دانشگاه قم فرسوده شده و نمی‌تواند نیازهای روزمره بیماران و مراکز درمانی را برطرف نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.