کد خبر : 7565
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1402 - 10:26

مدیرکل حفظ محیط زیست قم:

صنعتگران قمی موظف به ایجاد فضای سبز در واحدهای خود هستند

صنعتگران قمی موظف به ایجاد فضای سبز در واحدهای خود هستند
مدیرکل حفظ محیط زیست قم گفت: صنعتگران قمی بر اساس استانداردهای تعیین شده موظف به ایجاد فضای سبز در واحدهای خود هستند تا آثار آلایندگی فعالیت‌های صنعتی کاهش یابد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ محمدحسین بازگیر  پیرامون این موضوع بیان داشت: ایجاد فضای سبز با استفاده از گیاهان متناسب با اقلیم قم و کاشت درختان در واحدهای صنعتی از جمله راهکارهای مهم برای کاهش آلایندگی صنایع فعال در استان است و اداره کل محیط زیست بر نحوه انجام این کار در مجموعه‌های مورد نظر نظارت خواهد کرد.

وی افزود: همچنین ایجاد و گسترش هرچه بیشتر فضای سبز در تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قم باید با جدیت توسط متولیان و بهره‌برداران این بخش دنبال شود تا از این طریق علاوه بر کمک به حفظ و حراست از محیط زیست در مناطق یاد شده، شاهد کاهش آثار آلایندگی فعالیت‌های صنعتی در استان باشیم.

وی ادامه داد: در همین راستا، در جریان اجرای طرح پایش فراگیر واحدهای صنعتی استان که طی روزهای اخیر درحال پیگیری است، کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست قم نسبت به موضوع وجود فضای سبز در واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این استان، توجه ویژه‌ای خواهند داشت.

لازم به توضیح است در اجرای طرح پایش واحدهای صنعتی و خدماتی قم، واحدهای یاد شده در مناطق مختلف استان، با اولویت سنجش میزان آلودگی هوا، آلودگی خاک و مدیریت پسماند، آلودگی آب و مدیریت فاضلاب و نیز ایجاد فضای سبز مورد کنترل و پایش قرار خواهند گرفت.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده برای اجرای این طرح فراگیر که ۴۵ روز به طول خواهد انجامید، تمامی نیروهای اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به کار گرفته شده و در قالب ۱۲ گروه تخصصی تقسیم بندی شده‌اند.

به گفته مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست قم در زمان اجرای این طرح، در صورت مشاهده تخلف‌های زیست محیطی از سوی واحدهای صنعتی و خدماتی استان، موضوع در مراحل بعدی برای رفع مشکل توسط گروه‌های پشتیبانی، حقوقی و دیگر بخش‌های اجرایی دنبال می‌شود.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.