کد خبر : 10066
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 9:54

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم مطرح کرد:

ضرورت همدلی مسئولان استان برای جبران کمبودهای فضای آموزشی قم

ضرورت همدلی مسئولان استان برای جبران کمبودهای فضای آموزشی قم
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم ضمن عذرخواهی از مردم و دانش آموزان قمی بابت کمبودهای فعلی، خواستار همدلی و اتحاد مسئولان استان برای جبران کمبودها بویژه در حوزه سرانه فضای آموزشی شد و بر ضرورت پیش بینی طرح هایی ملی و تصویب قوانین مشخصی در مجلس شورای اسلامی جهت جبران عقب ماندگی های استان هایی با سرانه کمتر از میانگین کشوری مانند قم در یک طرح سه ساله تأکید کرد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ احمدرضا اجتهادی که روز جمعه پس از اقامه نماز جمعه در مصلای قدس قم سخن می گفت با اشاره به برخی آمار مربوط به دستاوردهای دولت سیزدهم در عرصه مدرسه سازی بیان کرد: در حالی که در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۵۵ و ۶۳ کلاس درس در استان قم ساخته شده، این آمار در سال گذشته به ۱۴۰ کلاس درس رسید و ان شاء الله تا پایان سال جاری نیز در صورت تامین اعتبارات حدود ۲۵۰ کلاس درس تحویل دانش آموزان عزیز قمی خواهد شد.

وی همچنین ضمن بیان ضرورت پیش بینی طرح هایی ملی و تصویب قوانین مشخصی در مجلس شورای اسلامی جهت جبران عقب ماندگی های استان هایی با سرانه کمتر از میانگین کشوری مانند قم در یک طرح سه ساله خاطر نشان کرد: خوشبختانه بسیاری از پروژه های آموزشی و پرورشی در دست اقدام در استان، مربوط به مناطق کمتر برخوردار است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با تقدیر از مشارکت خیرین قمی در امر نوسازی مدارس گفت: خیرین عزیز در بیش از ۷۰ درصد پروژه های استان مشارکت دارند، البته ذکر این نکته هم لازم است که در سال جاری و با رشدی قابل توجه، بیش از ۴۰ درصد تأمین مالی پروژه های آموزشی پرورشی استان قم توسط خیرین انجام شده است.

اجتهادی در ادامه از در حال اجرا بودن ۴۳ پروژه آموزشی پرورشی در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه در زمینه تأمین تجهیزات مدارس قم نیز شاهد رشدی مطلوب هستیم.

اجتهادی با تصریح بر این که عقب ماندگی های قبلی در استان قم و همچنین اضافه شدن تعداد دانش آموزان در هر سال تحصیلی، ضرورت نگاه ویژه به قم در عرصه مدرسه سازی و نوسازی مدارس را طلب می کند گفت: تمام تلاش اداره کل نوسازی مدارس استان قم این است که عقب ماندگی های فعلی در عرصه فضای آموزشی بیشتر نشود تا ان شاء الله با حمایت ویژه و همدلی مسئولان استانی و ملی بتوانیم عقب ماندگی های گذشته را نیز گام به گام جبران نماییم.

وی در پایان سخنان خود به عنوان خادم عرصه مدرسه سازی، از همه مردم و دانش آموزان استان به دلیل کمبودهای موجود عذرخواهی کرد و بیان داشت: تلاش همه فعالان این عرصه در استان بویژه خیرین عالیقدر مدرسه ساز در قم به شکل مضاعف ادامه خواهد داشت تا ان شاء الله وضعیت استان در نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به جایگاهی در شان دیار کریمه اهل بیت (س) برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.