کد خبر : 6542
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 8:19

مدیرکل غله قم:

عرضه نان کامل در قم را با هدف ارتقا سلامت مردم دنبال می‌کنیم

عرضه نان کامل در قم را با هدف ارتقا سلامت مردم دنبال می‌کنیم
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: از سال ۱۴۰۰ موضوع افزایش عرضه نان کامل در این استان را به عنوان راهبردی مهم در ارتقا سلامت مردم دنبال می‌کنیم و اکنون ۳۰ واحد نانوایی در قم این نوع نان را ارائه می‌کنند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سعید محمدی روز یکشنبه  در این رابطه بیان داشت: به منظور ارج نهادن به تلاش نانوایان فعال در عرصه تولید نان کامل بر اساس تفاهم نامه‌ای که با آکادمی ملی نان منعقد کردیم، تعدادی از عرضه کنندگان نان کامل استان به نمایندگی از فعالان این حوزه در آکادمی ملی نان حاضر شده و در حضور مسئولان کشوری و استانی، هنر و مهارت خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از فعالان نان کامل برای تشویق آنان و کمک به افزایش عرضه این محصول، افزود: در همین راستا، نانوایان نمونه استان در حوزه تولید نان کامل، نهم مردادماه سال‌جاری در محل آکادمی ملی نان واقع در استان تهران حاضر شده و در رسته نان های سنگک، بربری، تافتون و لواش، به تولید نان خواهند پرداخت، در پایان نیز با اهدا گواهینامه و لوح تقدیر از خدمات ایشان تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد: شرکت نانوایان قمی در این رویداد به طور حتم موجب دیده شدن بیشتر تلاش فعالان عرصه تولید نان کامل استان و تقویت روحیه ایشان می‌شود؛ علاوه براین در حاشیه رویداد با انعقاد قرارداد همکاری در حوزه آموزش نانوایان، بسترهای لازم برای تقویت سطح مهارت فعالان این عرضه نیز فراهم خواهد شد.

گفتنی است تولید نان کامل(دارای سبوس بالا) به دلیل مزایایی که برای سلامتی دارد، به صورت جدی در کانون توجه مسئولان حوزه آرد و نان قم قرار گرفته و آنان تلاش کردند ضمن تشکیل قرارگاه نان کامل با گسترش نانوایی‌های عرضه کننده نان کامل و تشویق مردم به استفاده از این نوع نان، علاوه بر ارتقا سطح سلامت عمومی مردم، میزان شیوع بیماری‌های گوارشی در استان را کاهش دهند.

گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۸هزار تُن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تُن در ساعت، در زمینی به مساحت ۹۰هزار مترمربع ساخته شده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند با مهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به نحوی که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.

به طور کلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان های مورد علاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.