کد خبر : 3628
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1402 - 12:09

با حضور بانوان شاعره بین‌المللی؛

محفل شعر بین‌المللی«مقاومت ۲۵ سال آینده» در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

محفل شعر بین‌المللی«مقاومت ۲۵ سال آینده» در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود
مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری نخستین محفل شعر بین‌المللی با حضور شاعره‌های ایرانی و بین‌المللی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ فاطمه فرخنده، مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و دبیربرگزاری این محفل فرهنگی و بین‌المللی امروز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: روز قدس نشان دهنده صف بندی حق و باطل، صف بندی عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده صهیونیزم است که به وسیله دست متجاوز اشغال‌گران، مداخله کنندگان، قدرت‌های استکباری به جان امت اسلامی افتاده است. روز قدس چیز کوچکی نیست. روز قدس یک روز جهانی است. یک پیام جهانی هم دارد و نشان دهنده این است که امت اسلامی اولاً زیر بار ظلم نمی‌رود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرت‌مندترین دولت‌های عالم برخوردار باشد.

وی افزود:چقدر سعی کردند روز قدس را تضعیف کنند و امسال بیش از همیشه تلاش کردند؛ اما روز قدس در جای جای ایران اسلامی، با عظمت به همه دنیا نشان داد که عقربه‌ی انقلاب و ملت ایران به کدام سمت و کدام جهت است؛ نشان داد که اراده ملت ایران چیست؛ نشان داد که ترفندها و حقه‌ها و پول خرج کردن‌ها و خباثت‌های سیاسی آنها بر روحیه ملت ایران اثری ندارد.

دبیر برگزاری محفل بین‌المللی شعر مقاومت ۲۵ سال آینده در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود ادامه داد: نقش ادبیات در بیداری افکار عمومی جهان و معرفی ادبیات پایداری فلسطین تا ادب و هنر اگر از یک جان پاک و متعهد که زیربنای انسانی دارد، نشأت گیرد، حایز اهمیت است.

خانم فرخنده بیان کرد: نقش ادبیات موقعی موثر است که هدفمند باشد، وقتی شاعریا شاعره‌ای که متعهد است و با جریان‌های سیاسی آشناست، و می‌داند سلاح ادبیات از هر سلاحی برنده‌تر وسازنده‌تر است، دست به خلق اثر می‌زند، لذا حتماً تأثیر گذار است.

وی ابراز کرد: وقتی پیغمبران الهی به میدان آمدند و کاخ‌های ظلم را ویران نمودند، مشخص بود که یک پیغمبر با دو سه شعار پیروز نمی‌شود، اما چون از روی اخلاص و خداجویی بود، به نتیجه رسیدند. رسالت ادبیات نیز همین طور است چنانکه شاعر هدفمند و به منافع معنوی بپردازد، حتما موفق خواهد شد.

این مقام مسئول در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: انقلاب ما در آن زمان همزمان با شعارهای خود، شعرهایی داشت که با زمینه معنوی و فرهنگی قوی از جریان‌های اسلامی دفاع می‌کرد. طبیعی است که از دیر باز دغدغه گسترش ادبیات پایداری فلسطین را داشته باشیم، چرا که این مساله رسالت ما و پاسخ به ندای امام(ره) است.

وی تصریح کرد: در همین راستا با همکاری آستان مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و همچنین مرکز بانوان پیشران پیشرفت و مجمع شاعران مقاومت نخستین محفل بین‌المللی شعر مقاومت ۲۵ سال آینده را با حضور بانوانی از ایران و سایر کشورهای جهان برگزار خواهیم کرد.

خانم فرخنده افزود: میهمان ویژه این مراسم خانم‌ها آلاء المقید از فلسطین و عاطفه خادمی، مشاور اجتماعی و دبیرستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشند. این برنامه با اجرای افتخاری فضه سادات حسینی مجری توانمند کشورمان همراه خواهد بود.

وی زمان برگزاری این مراسم بین‌المللی را ۲۹ فروردین ماه، از ساعت ۱۵ لغات ۱۷ در سالن امام خامنه‌ای صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) همراه با ضیافت افطار اعلام کرد.

دبیر برگزاری مراسم ادامه داد:علاقه‌مندان جهت ثبت نام حضور در محفل به آیدی @f_a1400 در ایتا نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را ارسال نمایید. همچنین از طریق نشانی ذیل مستقیم شاهد برگزاری این محفل ادبی و حماسی باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.