کد خبر : 11097
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 9:34

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم:

محورهای پرخطر شهری قم ایمن سازی می‌شود

محورهای پرخطر شهری قم ایمن سازی می‌شود
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به طرح ایمن‌سازی محورهای پرخطر شهری، گفت: در قالب این طرح و بر اساس ضوابط و آیین‌نامه‌های جدید ابلاغی ایمن‌سازی معابر مخاطره‌آمیز درقم از طریق متناسب‌سازی عرض تمام طول یک مسیر انجام می‌پذیرد.
۵/۵ - (۳ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  رضا خانه‌زاد یزدی   با اشاره به برنامه شهرداری قم در خصوص کم‌عرض کردن بخشی از محور بلوار سردار سلیمانی (بستر رودخانه قم) بیان داشت: طبق ضوابط و مقررات، ایمن‌سازی این محور بدون کم‌عرض کردن آن امکان‌پذیر نیست.

 وی ادامه داد: چندخطه بودن این بلوار و عرض بالای آن سبب افزایش سرعت خودروهای عبوری و تصادفات منجر به جرح و فوت در هسته مرکزی شهر شده بود.

 وی با اشاره به لزوم انجام اصلاحات هندسی این معبر در جهت حفظ ایمنی شهروندان تصریح کرد: در قالب طرح استانداردسازی این محور علاوه بر یکسان بودن عرض محور در طول مسیر، اجرای مباحث ترافیکی، طرح‌های توسعه فضای سبز و همچنین پارکینگ در نظر گرفته شده است.

 مسیر رودخانه قمرود قم از اوایل دهه ۸۰ شمسی برای تردد خودروها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سال‌های گذشته به‌صورت بلوار در دو مسیر در حدود هشت کیلومتر به‌صورت رفت‌وبرگشت درآمده است.

 وی همچنین عنوان کرد: ممیزی ترافیکی محورهای شهری در ۱۶ محور مهم شهری انجام‌گرفته و هم‌اکنون در محور شهید صدوقی در حال انجام است.

  خانه‌زاد یزدی گفت: در محور شهید صدوقی علاوه بر اجرای مباحث ترافیکی، طرح‌های توسعه فضای سبز و همچنین پارکینگ روباز به افزوده خواهد شد.

  وی همچنین عنوان کرد: بلوار امام علی (ع) پردیسان باوجوداینکه یک محور شهری است؛ اما دارای چهار خط عبوری است درحالی‌که محور آزادراهی قم – تهران تنها دارای سه خط عبوری است و وجود چنین محوری در داخل شهر منشأ بسیاری از تصادفات شهری است.

 معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به ایمن‌سازی بلوار امام علی (ع) شهر پردیسان، عنوان کرد: با ورود و بررسی میدانی دادستانی قم، ایمن‌سازی محور بر اساس ضوابط و مقررات طراحی معابر شهری در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

 شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تأسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.