کد خبر : 13836
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1402 - 18:44

سخنگوی وزارت دفاع :

مشارکت مردم در انتخابات پشتوانه قدرت نظام اسلامی است

مشارکت مردم در انتخابات پشتوانه قدرت نظام اسلامی است
سخنگوی وزارت دفاع گفت: مشارکت مردم پشتوانه قدرت سازی برای کشور و پیش برنده اهداف انقلاب اسلامی است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سردار طلایی نیک، سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در دوره توانمند سازی حقوقدانان و حقوق یاران تراز انقلاب اسلامی در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی قم در مورد حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ماه گفت: مشارکت مردمی پشتوانه‌ای قدرت ساز برای کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است و باعث افزایش قدرت عمل و مانور در عرصه‌های گوناگون می‌شود.

سردار طلایی نیک ارتقای کارآمدی را از مهمترین موضوعات و مسایل کشور عنوان کرد و گفت: در پژوهشی که در خصوص نظام مسائل کشور انجام شده است اولویت اصلی و نتیجه پژوهش‌ها ارتقا کارآمدی در کشور جمع بندی شده است.

سخنگوی وزارت دفاع با اشاره به گزارش‌های اندیشکده‌های و سرویس‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی غربی در خصوص نقش و جایگاه رهبر انقلاب در کشور گفت: سرویس‌های جاسوسی در گزارش‌های خود هر طرحی و نقشه‌ای که درباره ایران می‌پیچدند و به مرحله اجرا در می‌آورند که با تدابیر ایشان تمام نقشه‌ها و توطئه‌ها به نتیجه نمی‌رسد.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل مناسب دولت و مجلس برای ارتقا کارآمدی در کشور، گفت: تعامل دولت و ملت بر اساس قانون اساسی که حقوقی برای هر دو قوه تعیین شده است در خصوص نقش‌ها و الگوی پیاده شده در اجرای قانون اساسی مشکل‌هایی داریم و باید نقشه راه تعامل مجلس و دولت در کشور اجرا و پیاده شود.

وی تاکید کرد: یکی از کلیدی‌ترین مولفه‌های کارآمدی در نظام اجرایی کشور تعامل دولت و مجلس است که برای ارتقا آن باید تدبیر و برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نتایج آنتخابات از میان ۲۹۰ نماینده مجلس ۲۴۰ نفر کرسی نشین و راه یافته قطعی به مجلس شورای اسلامی هستند، گفت: از میان ۲۴۰ نفر نماینده راه یافته ۴۰ درصد از منتخبان نمایندگان این دوره هستند و ۱۰ درصد نیز نماینده ادوار قبل مجلس و نیمی هم از منتخبان افراد جدید هستند که به مجلس راه یافته اند که لازم است برای رشد حکمرانی برای نماینده جدید ودوره‌های حکمرانی برگزار شود.

وی ادامه داد: راه یافتن نیمی از افراد جدید به عرصه نمایندگی مجلس فرصت جدیدی است که ملی تواند در زمینه ارتباط و تعامل دولت و مجلس و ارتقا کارآمدی موثر باشند.

در پایان این مراسم از خانواده شهید میر ولی رفیع راد به عنوان شهید شاخص بسیج حقوقدانان تجلیل به‌عمل آمد.

در پایان این نشست جلسه پرسش و پاسخی میان حقوقدانان و معاون وزیر دفاع در خصوص آسیب شناسی مسائل حقوقی و نظام قانون گذاری کشور هم برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.