کد خبر : 9440
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1402 - 9:29

معابر پرتردد قم ایمن می‌شوند

معابر پرتردد قم ایمن می‌شوند
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ممیزی ایمنی معابر و اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز با همکاری راهور را یکی از مهم‌ترین مأموریت‌ها و اهداف معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در سال جاری دانست.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ رضا خانه‌زاد یزدی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قم که با موضوع کنترل و کاهش تصادفات در دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار داشت: در بلوار غدیر که یکی از حادثه‌خیزترین محورهای قم بوده، اقدامات خوبی در زمینه افزایش ایمنی و کاهش تصادفات انجام گرفته است که این امر موجب کاهش تصادفات و فوتی‌ها در این محور شد.

وی افزود: نصب دوربین‌های کنترل سرعت به طور موازی از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفت و پنج نقطه در این محور دوربین‌های کنترل سرعت نصب شد که تا پایان شهریورماه مشکل برق این سامانه‌ها مرتفع می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: دومین محور حادثه‌خیز در قم، بلوار شهید خداکرم بود که قرارداد برای نصب دوربین ثبت تخلف منعقد شد و با برگزاری جلسات با پیمانکار طی چند ماه آینده نصب کد و اعمال قانون انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ سامانه ثبت تخلفات در پردیسان در حال نصب است که در حال انجام مراحل مناقصه هستیم، گفت: در شورای شهر ۶۷ میلیارد تومان طی سال جاری در زمینه ثبت تخلفات بودجه در نظر گرفته‌شده که با جذب این رقم بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود؛ همچنین تاکنون هفت دوربین کنترل سرعت در قم ثبت‌شده که با دوربین‌هایی که طی سال جاری نصب می‌شود تعداد آن افزایش می‌یابد.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی به متخلفان رانندگی از طریق پیامک انجام می‌شود، ابراز کرد: برای افرادی که دوربین‌های ثبت تخلفات، آن‌ها را شناسایی می‌کنند، چه اعمال قانون شود چه نشود، پیامک ارسال می‌شود.

ثبت ۱۰ هزار تخلف توسط موتورسیکلت ثبت تخلف ساکن

وی تأکید کرد: برای نخستین بار است که کد گرفتن تخلف ساکن خودرویی توسط موتورسیکلت در کشور انجام می‌شود و نزدیک به ۱۰ هزار تخلف در این زمینه ثبت‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: بازار کهنه یکی از نقاطی بود که در خصوص آن تعیین تکلیف شد تا سامانه ثبت پلاک در این محور قرار گیرد و اکنون در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه گاهی در ساختمان‌سازی، کارگاه بخشی از فضای پیاده‌رو را می‌گیرد که این امر مشکلاتی را ایجاد می‌کند یادآور شد: در سامانه‌ای این امر را نهادینه کردیم که هر مالک یک نقشه برای کارگاه خود نیز ارائه کند.

خانه‌زاد یزدی اظهار داشت: در بلوار آیت‌الله بروجردی پس از احداث مسیر اتوبوس تندرو، پلیس راهور گزارش داد که خودروها از این مسیر با سرعت در حال حرکت هستند، به همین خاطر در این محور سامانه ثبت تخلف نصب می‌شود.

افزایش سامانه‌های ثبت تخلف سرعت

وی ادامه داد: اقدام دیگر این است که سامانه‌های ثبت سرعت غیرمجاز را در سطح شهر و پردیسان احداث کردیم که شامل ۱۰ تقاطع در پردیسان و ۱۷ تقاطع چراغ‌دار در سطح شهر می‌شود و تخلفات به‌صورت برخط در آن ثبت می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه ایجاد فرهنگ ترافیکی از مباحث زمان‌بر است، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ما استخراج نکات آموزشی از صحنه تصادفات شهری است که به‌صورت روزانه منتشر می‌شود.

وی افزایش ایمنی معابر را موردتوجه قرار داد و افزود: ۵۰۰ هزار متر طول خط‌کشی طی سال جاری انجام گرفت تا ایمنی معابر افزایش پیدا کند.

خانه‌زاد یزدی به ساماندهی پارکینگ موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر اشاره و تأکید کرد: موفق شدیم ورود و خروج در این پارکینگ‌ها را کنترل و از وقوع جرم جلوگیری کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ممیزی ایمنی معابر و اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز با همکاری راهور را یکی از مهم‌ترین مأموریت‌ها و اهداف معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در سال جاری دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.