کد خبر : 13828
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1402 - 18:04

رئیس شورای اسلامی شهر قم:

ناحیه خدماتی برای ایام نوروز در بلوار پیامبر اعظم قم ایجاد شود

ناحیه خدماتی برای ایام نوروز در بلوار پیامبر اعظم قم ایجاد شود
رئیس شورای اسلامی شهر قم اهمیت توجه به موضوع خدمت‌رسانی به زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای ایام نوروز ۱۴۰۳ یک ناحیه خدماتی در بلوار پیامبر اعظم(ص) ایجاد شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محسن محرری روز دوشنبه در یکصد و بیستمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به افتتاح ایستگاه مادر آتش‌نشانی در بلوار پیامبر اعظم، این ناحیه خدماتی می‌تواند به صورت موقت و با یک ساختار حداقلی مستقر شود.

وی در ادامه افزود: پیشنهاد ما این است، که استقرار این ناحیه خدماتی به شکل موقت برای ستاد تسهیلات نوروزی انجام شود، تا در آینده جهت ایجاد مکان دائمی، بودجه مورد نیاز اختصاص پیدا کند.

محرری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: استقرار این ناحیه و مرکز خدماتی برای ارائه خدمات به زائرانی که در این بلوار معنوی آمدوشد می‌کنند، همچنین کنترل این معبر به لحاظ روشنایی و پاک‌سازی محیط ضروری است.

بلوار هفت کیلومتری پیامبر اعظم، حدفاصل حرم حضرت معصومه‌(س) تا مسجد جمکران، بزرگترین بلوار معنوی جهان اسلام است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین با اشاره به تلاش خستگی‌ناپدیر نیروهای خدمات شهری شهرداری قم در ایام فرخنده و مبارک نیمه شعبان با ارائه پیشنهادی گفت: عوامل و دست‌اندرکاران حوزه خدمات شهری شهرداری قم که در ایام نیمه شعبان در خدمات دهی به زائران تلاش زیادی انجام دهند، مورد تجلیل قرار گیرند.

محرری در بخش دیگری از سخنان خود موضوع تبلیغات شهری را یکی از مهمترین و حساس‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر قم عنوان کرد و افزود: هم اکنون ظرفیتی که شهرداری قم برای تبلیغات شهری در اختیار دارد، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

۱۵ درصد ظرفیت تبلیغات شهری قم در اختیار شهرداری است

مدیرعامل سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری قم نیز با اشاره به اینکه حدود ۱۵ درصد ظرفیت فضای تبلیغاتی سطح شهر در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی و روابط عمومی شهرداری است گفت: طبق قانون، شهرداری در تعداد و همچنین نوع تبلیغات شهری هیچ اختیاری ندارد.

پیام جوادیان همچنین اضافه کرد: تعداد و نوع تبلیغات شهری از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین می‌شود.

وی همچنین گفت: ما در کمیته‌ای که با محوریت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، راجع تبلیغات شهری تصمیم‌گیری می‌کند، نماینده‌ای نداریم.

وی اظهار کرد: به همت سازمان سیما و منظر شهرداری قم، ۱۵۰ سازه تبلیغاتی در حال احداث می‌باشد که قطعا ۲۰ درصد به این ظرفیت افزوده خواهد شد.

جوادیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نصب بیش از ۶۰ اِلمان شهری مزین به تمثال‌های شهیدان، در ورودی‌های شهر قم گفت: پنج اِلمان نیز مراحل پایانی را طی می‌کند و تا پایان سال نصب آن را شاهد خواهیم بود.

وی همچنین با بیان این نکته که در طول سالجاری ۵۷۴ طرح را انجام داده و یا در حال اجرای آن هستیم گفت: از این تعداد، ۳۲۰ طرح در رابطه با فضای سبز و ۲۵۷ طرح نیز مربوط به حوزه زیباسازی است.

جوادیان خاطرنشان کرد: هزینه طرح‌های در حال اجرا، بالغ بر هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

وی در بخش دیگری از سخنان با تاکید بر اینکه برغم افزایش جمعیت و معضل کمبود منابع آبی در قم، سرانه موجود فضای سبز در این شهر حفظ شده‌است گفت: سرانه فضای سبز در قم کمتر از ۲۰ مترمربع است، و تا پایان سال نیز توسعه پیدا خواهد کرد.

وی بهره‌برداری از طرح عظیم و کلان انتقال پساب برای آبیاری فضای سبز شهر قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: تا پایان سال جاری این امر تحقق پیدا می‌کند، و در توسعه فضای سبز مشکلی نخواهد داشت.

جوادیان با ذکر این مطلب که فضای سبز شهر قم بیمه خواهد شد گفت: ۴.۵ میلیون مترمکعب آب که حدود ۳۰۰ لیتر در ثانیه است به فضای سبز اختصاص می‌یابد.

محتوای تبلیغات شهری باید با هویت قم منطبق باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز با تاکید بر توجه جدی به تبلیغات شهری گفت: محتوایی که برای تبلیغات شهری قم مورد استفاده قرار می‌گیرد نباید هویت این شهر را با خطر مواجه کند.

مصطفی ملایی تصریح کرد: برآیند کار جمعی در حوزه تبلیغات شهری به سمتی حرکت می‌کند که هویت قم را به خطر می‌اندازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور ۲۵ میلیون نفری ملت ایران در انتخابات یازدهم اسفندماه خاطرنشان کرد: این حماسه حاکی از آن است که هر یک رای که مردم به صندوق‌ها انداختند، درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کرد.

وی همچنین با یادآوری تلاش دشمنان برای به راه انداختن جنگ نرم و ایجاد یاس و ناامیدی و القای ناکارآمدی و جدا کردن مردم از حاکمیت گفت: با این حجم وسیع از تولیدهای جنگ رسانه‌ای و جنگ نرم، حضور مردم و مشارکت ۴۵ درصدی آنان در انتخابات، یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود.

ملایی انتخابات را دِژ مستحکمی برای صیانت از مبانی ارزشی، اعتقادی و هویتی نظام‌اسلامی توصیف کرد و گفت: باید از این دژ مستحکم صیانت شود چراکه نشان دهنده مردم سالاری دینی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات را نماد قدرت و اقتدار جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: این حجم مشارکت مردم در انتخابات نماد اقتدار است.

رئیس کمیسون فرهنگی شورای شهر قم با قدردانی از تلاش جریان‌های سیاسی و رسانه‌ها برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات اخیر خاطرنشان کرد: برگزاری مناظره‌های انتخاباتی و تضارب آرایی که اتفاق افتاد، کار بسیار زیبایی بود.

این عضو شورای اسلامی شهر با تبریک به منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: برغم تخریب‌ها و بی‌اخلاقی‌هایی که علیه برخی از این کاندیداها صورت گرفت، گفتمان شفافیت و عدالت در قم رای آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.