کد خبر : 271
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 آبان 1401 - 12:57

کسب ۱۰ مدال آسیایی و جهانی توسط کشتی‌گیران قمی

کسب ۱۰ مدال آسیایی و جهانی توسط کشتی‌گیران قمی
رئیس هیات کشتی قم در خصوص افتخارآفرینی‌های کشتی‌گیران قمی در یک سال گذشته، گفت: 5 مدال آسیایی و 5 مدال جهانی خروجی حضور کشتی‌گیران ملی‌پوش قمی در مسابقات فراملی بوده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ هادی علیایی  اظهار کرد: باتوجه به تقویم فدراسیون کشتی مسابقات مختلفی در دو رشته آزاد و فرنگی برنامه‌ریزی شده است؛ ما هم در هیات کشتی قم در حال تدارک مسابقات استانی هستیم تا ورزشکاران را با آمادگی بیشتر راهی مسابقات کشوری کنیم.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته به لطف خدا و تلاش ورزشکاران عزیز استان قم نماینده‌های قدرتمندی در رده‌های سنی مختلف در تیم ملی کشتی داشته است که شاخص‌ترین آن‌ها امیر عبدی، علی‌رضا نجاتی و محمدجواد رضایی هستند که در مسابقات مختلف برای کشور عزیزمان افتخارآفرینی کرده‌اند.

رئیس هیات کشتی قم افزود: خروجی حضور نماینده‌های قم در تیم ملی ۵ مدال آسیایی و ۵ مدال جهانی بود که در نوع خود یک رکورد بی‌سابقه برای ورزش قم محسوب می‌شود؛ ورزشکاران و همکاران من در هیات کشتی در یک سال اخیر تلاش‌های بسیاری کردند تا ظرفیت کشتی قم را به استان‌های دیگر معرفی کنند که به لطف خدا این امر محقق شد.

علیایی با اشاره به اهداف و برنامه‌‌های هیات کشتی قم، بیان کرد: ما در هیات معتقدیم برای فعالیت‌هایمان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مناسب هستیم؛ بعد از انتخاب بنده به عنوان رئیس هیات به همت همکارانم به تدوین سند چشم‌انداز برای کشتی قم پرداختیم.

وی تصریح کرد: بعد از تدوین این مسئله سراغ طراحی سند راهبردی برای این رشته پرطرفدار و المپیکی در قم رفتیم؛ در ۲ سال گذشته با توجه به اینکه بیماری کرونا بسیاری از رشته‌های ورزشی را تعطیل کرده بود اما ما این محدودیت را تبدیل به فرصت کردیم و طی این مدت زیرساخت‌های لازم را برای توسعه کشتی در قم فراهم کردیم.

رئیس هیات کشتی قم اذعان کرد: برای مثال در سال ۱۴۰۰ هیات کشتی استان قم ۲۸ مسابقه کشوری دوستانه در رده‌های سنی مختلف و در قالب‌های گوناگون برگزار کرده و به طور میانگین ما هر دو هفته یکبار از مسابقات میزبانی کرده‌ایم.

علیایی خاطرنشان کرد: ما در هیات کشتی قم سعی کردیم حواشی و مسائل بیهوده که مانع پیشرفت کشتی‌گیران می‌شد را دور کنیم؛ همواره به کادر هیات گوش‌زد می‌کنم که ما مثل خانواده هستیم و باید به مسائل درون خانوادگی بپردازیم و اگر مشکلی پیش‌آمد با اتحاد هم آن را رفع کنیم.

وی در ادامه گفت: رسالت انسان روی زمین این است که دنیا را آباد کند؛ ما هم این مسئله را در هیات کشتی قم فرهنگ‌سازی کردیم. کادر اجرایی هیات، مربیان، داوران و ورزشکارانمان در حال‌حاضر این عقیده را دارند که هرکدام باید به نقطه اوج برسند و برای پیشرفت خود گرفتار حواشی نباشند و کارشان فقط تمرین کردن باشد.

 

رئیس هیات کشتی قم در خصوص اینکه این هیات فاقد دفتر جهت رسیدگی به امور اداری ورزشکاران است، عنوان کرد: داشتن دفتر یکی از نکاتی است که به برنامه‌ها انسجام می‌بخشد و باعث پیشرفت می‌شود؛ اما حالا که ما این ظرفیت را در اختیار نداریم نباید بهانه داشته باشیم.

وی ادامه داد: همین بهانه‌جویی‌ها خود یک مانع برای پیشرفت کردن است؛ داشتن دفتر تضمین نمی‌کند که هیات ورزشی شما در استان و یا کشور موفق خواهد شد بلکه این برنامه‌ریزی دقیق و نظم تیمی است که رشد و پیشرفت را ضمانت می‌کند. ما یاد گرفته و یاد داده‌ایم که از بهانه‌های‌مان قوی‌تر باشیم.

علیایی با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری مهم‌ترین الگوی این هیات ورزشی در اقدامات خود است، بیان کرد: از روز اولی که وارد هیات کشتی شدم یک مانیفست یا همان بیانیه‌ای طراحی و روی آن تفکرات، عملیات و انتزاعی‌ داشتیم هر چند خط‌مشی ما در کشتی فرمایشات رهبر انقلاب است.

رئیس هیات کشتی قم در ادامه گفت: امام خامنه‌ای همواره توصیه می‌کند که اگر تحول‌خواه هستید باید تحول آفرین باشید؛ ما نیز در هیات کشتی به این موضوع توجه ویژه‌ای کردیم و همه اقداماتمان در راستای تحول‌آفرینی در استان است.

وی در پایان اظهار کرد: در مسیر پیشرفت و رسیدن به این نقطه افراد و گروه‌های زیادی ما را یاری کردند و بازوی توانای هیات کشتی قم محسوب می‌شوند؛ استاندار قم، شهردار قم، سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و خیرین عزیز طی یک سال اخیر حمایت‌‌های ویژه‌ای از ما و کشتی‌گیران قمی کرده‌اند که بنده از همه این عزیزان تشکر می‌کنم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.