کد خبر : 4472
تاریخ انتشار : جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 12:57

امیر پوردستان:

معادلات جهانی در حال تغییر به نفع انقلاب اسلامی است

معادلات جهانی در حال تغییر به نفع انقلاب اسلامی است
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به انزوای مستمر آمریکا در عرصه بین‌الملل و روند دلار زدایی کشورها گفت: معادلات جهانی در حال تغییر به نفع انقلاب اسلامی است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛امیر احمدرضا پوردستان پنجشنبه‌شب در یادواره ۱۰۳ شهید مدرسه حقانی قم، شکل‌گیری انقلاب اسلامی، فروپاشی شوروی، بیداری اسلامی، افول قدرت سیاسی آمریکا و تبدیل قدرت از شرق و غرب را جزو پیچ‌های مهم تاریخی قرن حاضر یاد و خاطرنشان کرد: اتفاقات و معادلات سیاسی حاکم برجهان حکایت از بسترسازی تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی اهداف غایی انقلاب اسلامی دارد.

وی با تأکید بر اینکه ایران باوجود همه مشکلات اقتصادی و معیشتی در وضعیت مطلوب و امیدبخشی به سر می‌برد، گفت: خطاب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند.

امیر پوردستان بابیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به پیکره نظام سلطه شوک وارد کرد، افزود: تغییر معادلات سیاسی و نظامی در منطقه و جهان و ظهور قدرت جدیدی به نام جمهوری اسلامی با اتکا به دین و پشتیبانی مردمی ۲ ویژگی مهم و اساسی اتفاقات سال ۵۷ بود.

وی اضافه کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جهان ۲ قطبی بود و سایر کشورها مجبور بودند زیر لوای یکی از بلوک‌های غرب و شرق اظهار وجود کنند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه دنیای امروز جهان زور و قدرت است و کشوری که علم و قدرت داشته باشد، می‌تواند حرف بزند، گفت: سازمان‌های بین‌المللی از سازمان ملل گرفته تا صندوق بین‌المللی پول، دادگاه لاهه و غیره همه برای حفظ سلطه قدرت‌های بزرگ شکل‌گرفته و از این نهادها، آبی برای کشورهای مظلوم گرم نمی‌شود؛ شرط اثرگذاری کشورهای جهان‌سومی و پیرامونی در معادلات بین‌المللی فقط از مسیر قوی شدن و استقلال می‌گذرد.

وی با تأکید بر اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران یک کشور مستعمره و در اختیار تام ایالات‌متحده آمریکا بود، گفت: به‌رغم اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی دست تاراج سلطه گران از ایران قطع شد اما مشکل اصلی آمریکا با انقلاب اسلامی ادبیات و گفتمان جدید جمهوری اسلامی در مردم‌سالاری دینی، استقلال‌خواهی و حمایت از مظلومان بود؛ آمریکا از همان ابتدا متوجه این خطر شده بود که آرمان‌های انقلاب ایران می‌تواند در سایر کشورهای اسلامی نیز نفوذ کرده و آن‌ها را به استقلال‌خواهی ترغیب نماید.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: گفتمان و ادبیات جدید انقلاب اسلامی سبب شد تا دشمنان از همان سال ۵۷ تحریم‌های اقتصادی، نظامی، جنگ، ترور و جنگ رسانه‌ای را علیه جمهوری اسلامی بکار بگیرد.

وی با اشاره به اتحاد ۳۰ کشور اروپایی و آمریکایی در حمله آمریکا به افغانستان و اشغال این کشور، خاطرنشان کرد: هدف اصلی آمریکایی‌ها از حادثه ۱۱ سپتامبر و بهانه‌جویی برای حمله به افغانستان، زمینه‌سازی برای حمله به ایران بود.

امیر پوردستان اضافه کرد: بعد از شکست پیش‌بینی‌های آمریکا در افغانستان، آن‌ها عراق را در سال ۲۰۰۳ اشغال کردند و طی سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ ما در زمین، هوا، دریا و سایر عرصه‌ها با جنگنده‌های آمریکایی هم‌مرز بودیم؛ آن‌ها بیش از ۲۰۰ هزار نظامی را برای آماده‌سازی حمله نهایی ایران روانه منطقه کرده بودند که با هوشمندی و تدبیر مقام معظم رهبری علاوه بر این‌که آن‌ها جرئت حمله به ایران را پیدا نکردند بلکه دست از پا درازتر منطقه را ترک کردند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت هوشمندی، مدیریت و تدبیر مقام معظم رهبری کاملاً الهی است.

امیر پوردستان عنوان کرد: آمریکایی‌ها پس از شکست در حمله به افغانستان و عراق، جنگ نیابتی و ایجاد داعش را در دستور کار خود قراردادند تا پس از تسلط به عراق و سوریه به‌تدریج ایران را نیز اشغال کرده و جمهوری اسلامی را نابود کنند.

وی بابیان اینکه آمریکا برای ایجاد داعش هفت تریلیون دلار هزینه کرد، افزود: فتنه داعش نیز باتدبیر بی‌نظیر مقام معظم رهبری و با پای‌کار بودن رزمندگان و مدافعان حرم نیز به نحوی رفع و خنثی شد که هیچ‌وقت آمریکایی‌ها و غربی‌ها تصور آن را نمی‌کردند.

وی در پایان بابیان اینکه شهدای عزیز ما درس گرفته مکتب عاشورا هستند، عنوان کرد: آمران معروف در حقیقت سینه‌های خود را آماج تهت ها و گلوله‌ها می‌کنند تا دین، آرمان‌ها و ارزش‌ها بمانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.