کد خبر : 5961
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1402 - 10:12

نگاهی به جنایت‌ها و ادعاهای حقوق بشری آمریکا

نگاهی به جنایت‌ها و ادعاهای حقوق بشری آمریکا

به گزارش فرهنگ نگار؛ حقوق بشر اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین حقوقی است که هر فرد به‌طور ذاتی، فطری و به صرف انسان بودن از آن بهره‌مند می‌شود. این تعریف ساده عواقب و بازتاب اجتماعی و سیاسی مهمی را برای مردم و حکومت‌ها به دنبال دارد. مطابق اعلامیه جهانی حقوق بشر و سایر اسناد بین‌المللی این حقوق

به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حقوق بشر اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین حقوقی است که هر فرد به‌طور ذاتی، فطری و به صرف انسان بودن از آن بهره‌مند می‌شود. این تعریف ساده عواقب و بازتاب اجتماعی و سیاسی مهمی را برای مردم و حکومت‌ها به دنبال دارد. مطابق اعلامیه جهانی حقوق بشر و سایر اسناد بین‌المللی این حقوق ویژگی‌هایی همچون جهان‌شمول بودن، سلب ناشدنی، انتقال ناپذیری، تفکیک‌ناپذیری، عدم تبعیض و برابری طلبی، به هم پیوستگی و در هم تنیدگی را داراست.

ازاین‌رو حقوق بشر به تمامی افراد در هر مکانی از جهان تعلق دارد و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف منطقه جغرافیایی که در آن زیست می‌کند، از حقوق بشر محروم کرد ضمن اینکه همه افراد فارغ از عواملی چون نژاد، ملیت، جنسیت و غیره در برخورداری از این حقوق باهم برابر و یکسان‌اند و در این خصوص کسی را بر دیگری برتری نیست.

پس با توجه به این تعریف می‌توان گفت که همه افراد از هر قوم و هر رنگی به‌طور مساوی از حقوق یکسان برخوردار هستند که این موضوع را خداوند در قرآن که برای بشر توسط پیامبر (ص) بیش از هزار سال قبل نازل کرده است به‌وضوح و سادگی بیان کرده است.

این در حالی است که با وجود امضا اعلامیه جهانی حقوق بشر توسط کشورها بعد از جنگ جهانی دوم بازهم برخی از کشورها که این پیمان‌نامه را امضا کرده‌اند آن را نقض می‌کنند و حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند.

از سوی دیگر سنگ بنای کشور آمریکا با تجاوز و حمله به سرخ‌پوستان قاره آمریکا صورت گرفته است. پس از کشف قاره آمریکا توسط «کریستف کلمب» افرادی که از انگلیس و کشورهای دیگر اروپایی به طمع پیدا کردن معادن طلای فراوان این قاره به آنجا رفتند، بسیاری از سرخ‌پوستان آمریکائی را نابود کردند که این نشان از یاغی‌گری آن‌ها از ابتدا می‌باشد.

در نیمه دوم قرن بیستم ایالات‌متحده آمریکا حدود ۱۰۰ کودتای نظامی و براندازی حکومت‌ها را طراحی و رهبری کرده است و ده‌ها بار به‌طور مستقیم دست به اشغال نظامی کشورها زده است و یا آن‌ها را تهدید به مداخله نظامی کرده است.

از همین رو آمریکا یکی از کشورهای فعال در نقض حقوق بشر در دنیا می‌باشد و از طرفی کشور ما ایران جزو کشورهایی می‌باشد که به‌طور مداوم دچار توطئه‌ها و نقشه‌های شوم امریکا قرارگرفته است. جمهوری اسلامی ایران از زمانی که متولد شد چهرهٔ نحس دشمنی خطرناک به نام امریکا را مشاهده کرده است. این دشمن بی‌رحم برای از پای درآوردن نظام نوپای انقلاب اسلامی از هیچ تلاش و دسیسه‌ای دریغ نکرده و نمی‌کند.

همین امریکا با تمام توان به کمک صدام شتافت، مستانه و دیوانه‌وار هواپیمای مسافربری را هدف قرارداد و مدال شجاعت و خدمت به قاتلان ده‌ها مسافر بی‌گناه آن هواپیما داد! در ایران باعظمت، هر جا بوی ضدانقلابی و تضعیف انقلاب اسلامی بوده است امریکایی‌ها نقش پررنگی داشتند!

علاوه بر این امریکا به بهانه ساختن بمب اتم در کنار دیگر شیطان‌های دنیا ایستاد و ایران را تحریم کرد و برای سالهای سال ایران آزاری را افتخار خود اعلام کرد! تحریم آن‌ها داروی بیماران را نیز پوشش داد! و می‌خواستند با این تحریم‌ها مردم ایران را مجبور به نه گفتن به جمهوری اسلامی کنند ولی مردم امریکا ستیز تر شدند.

وقتی دیدند تحریم هم کارایی ندارد و با حمله نظامی صنعت هسته‌ای ایران اسلامی نابود نخواهد شد به صراحت گفتند آرزو داشتیم همهٔ پیچ و مهرهای صنعت هسته‌ای ایران را باز کنیم ولی چون شدنی نیست راهی جز مذاکره نداریم. به‌ناچار غنی‌سازی در خاک ایران را پذیرفتند و با توافق هسته‌ای که صورت گرفت برخی‌ها خیال کردند آن گرگ میش شده است و با امریکای جنایتکار رفیق خواهیم شد! غافل از آن‌که امریکا همان گرگ است فقط دندان‌هایش افتاده است.

از طرفی چند سالی است ایران اسلامی به صراحت اعلام می‌کند سرچشمهٔ شوم ترورها، امریکا و متحدانش چون رژیم جعلی اسرائیل و حاکمان عربستان است اما برخی ساده‌لوحان باور نمی‌کردند و می‌گفتند همین کشورها از مبارزه با القاعده و داعش و ضدیت با ترور سخن می‌گویند؛ چون جنگ داعشیان با سوری‌ها که آغاز شد همین کشورها از سویی داعشیان را محکوم می‌کردند و از سویی محموله‌های مهمات از آسمان بر آن‌ها نازل می‌کردند!!

اکنون که ارتش سوریه با کمک ایران و روسیه داعشیان را زمین گیر و محاصره کرده است امریکا، عربستان، ترکیه و امارات و…نگران تر از قبل شده‌اند و به اعزام نیرو برای جنگ با ارتش سوریه به بهانهٔ مبارزه با تروریسم می‌اندیشند.

این‌ها همه نشان از آن دارد که این کشورها همه متحدان آمریکا در نقض حقوق بشر در دنیا می‌باشند با توجه به این موضوع برخی از موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا در ایران و جهان را اشاره می‌کنیم تا شاید افرادی که این شیطان بزرگ را دوست می‌بینند بیدار شوند.

ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران، ترور دانشمندان هسته‌ای، توطئه‌های جدا کردن ایران، حمله طبس، کودتای نوژه، طرح حمله مستقیم آمریکا به ایران، حمله صدام، تأمین سلاح‌های شیمیایی عراق علیه ایران، انواع تحریم‌ها (علمی، دارویی، نفت، اقتصاد، بانک‌ها، کشتیرانی، رادار، ماهواره و فضا، الکترونیک و…)، فاجعه هیروشیما و ناکازاکی، جنگ در ویتنام، جنگ در عراق، جنگ در افغانستان و… از موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا می‌باشد.

آمریکا در حالی دم از حقوق انسان‌ها می‌زند که خود جنایات فراوانی را مرتکب شده است که به بعضی از آن‌ها اشاره شد، هم‌چنین گروه‌های تروریستی همانند القاعده و تکفیرها و داعش و النصره را به راه انداخت است. و این انسان‌های پست و نادان از مرگ انسان‌ها پشته‌ها ساختند و روی هیتلر و چنگیز و صدام را سفید کردند. اگر نبود حمایت‌های همه جانبه آمریکا و ارسال سلاح‌های بسیار پیشرفته، هیچ‌گاه گروهکی بسیار کوچک همانند داعش و النصره نمی‌توانستند بخش‌های بسیار زیادی از دو کشور قدرتمندی مانند عراق و سوریه را اشغال کنند.

خلاصه کلام این‌که بسیار ساده‌لوحانه است که ملت و دولت‌مردان ما بخواهند به آمریکا تکیه کنند و آمریکائی‌ها حقوقی را که مال خودمان بوده است و به ظلم از ما گرفته‌شده است را به خودمان برگرداند. باید دولت‌مردان نظام مقدس جمهوری اسلامی به تمام پتانسیل‌های درونی نظام توجه کنند و مشکلات جامعه را با تکیه‌بر خدا و ملت خداجوی خود حل کنند و الا ره به جایی نخواهند برد.

 

حسین حیدری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.