کد خبر : 11514
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آذر 1402 - 9:53

هشدار به بانک‌ها نسبت به حذف معدل گیری و سپرده گیری تسهیلات بانکی

هشدار به بانک‌ها نسبت به حذف معدل گیری و سپرده گیری تسهیلات بانکی
استاندار قم خطاب به مدیران بانک‌ های استان، نسبت به حذف رویه معدل گیری سپرده گذاری و رسوب سرمایه در ارایه تسهیلات به مردم تاکید کرد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سیدمحمد آقامیری  در کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: بانک‌های استان باید تابع قوانین رسمی کشور و ابلاغ‌های بالادستی مسئولان نظام باشند.

وی افزود: پس از ابلاغ رسمی اعطای بیش از ۵۰ درصد منابع در قالب تسهیلات، همه بانک‌ها موظف هستند که به این تکلیف مهم عمل کنند و هر بانکی که در قم به این تعهد عمل نکند قطعا باید پاسخگو باشد و به هر نحو ممکن باید این امر را انجام دهد.

آقامیری تصریح کرد: وقتی بانک‌ها مسئول توزیع ثروت جامعه می‌شوند باید تلاش کنند که این منابع را در بهترین محل صرف کنند. حتی باید بهتر از تسهیلات تکلیفی در زمینه اعطای تسهیلات به مردم و تولیدگران عمل کنند.

استاندار قم بیان کرد: مدیران باید تلاش کنند که منابعی که در استان جمع آوری می‌کنند را در استان قم به مصرف برسانند تا سرمایه‌های مردم در جای دیگر، هزینه نشود. قطعا اجازه نمی‌دهم که برخی بانک‌ها به بهانه‌های مختلف منابع استان را تجمیع کرده به مردم قم تسهیلات ندهند و این منابع را به خارج از استان منتقل کنند.

وی گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری (حفظ الله) به عنوان سال مهار تورم و رونق تولید نامگذاری شده است؛ قطعا تحقق این شعار بدون تلاش همه ارکان اقتصادی کشور به خصوص بانک‌ها محقق نمی‌شود. بانک‌ها باید به وظیفه قانونی خود در زمینه اعطای تسهیلات به بخش‌های مختلف مردم عمل کنند.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم طی نامه نگاری‌های متعدد و پیگیری مستمر موانع اعطای تسهیلات را از پیش رو برداریم تا مردم ما در یک فضای بهتری بتوانند این وام‌ها را بدون موانعی، چون گردش حساب، کارکرد، معدل‌گیری و رسوب سرمایه دریافت کنند.

استاندار قم با ذکر این مطلب که تسهیلات خرد کمترین میزان درگیری منابع بانکی را دارد، گفت: تسهیلات خرد در حد ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون برای بانک‌ها رقمی محسوب نمی‌شود و قطعا توان پرداخت آن‌ها برای بانک‌ها وجود دارد و نقشی نیز در رشد نقدینگی نخواهد داشت، اما قطعا همین رقم وام‌ها گره‌های زیادی از مشکلات مردم باز می‌کند.

وی افزود: زمانی که مردم برای ۲۰ تا ۵۰ میلیون وام به استانداری مراجعه می‌کنند یعنی قطعا در همین معدل گیری‌ها نیز مشکل دارند و نباید آن‌ها را گرفتار این مسائل کرد.

وی با اشاره به درخواست‌های مکرر مردم در ملاقات‌های مردمی برای دریافت تسهیلات خورد بیان کرد: آنچه برای نظام اسلامی و دولت حاضر و بنده به عنوان نماینده دولت در قم اهمیت دارد، ایجاد امیدآفرینی در میان مردم و همچنین توسعه سرمایه اجتماعی است.

آقامیری خاطرنشان کرد: وقتی می‌توانیم با کمتر از ۵ درصد منابع بانکی رضایت سرمایه اجتماعی و مردم شریف را فراهم کنیم هیچ مانعی از جمله گردش حساب و رسوب پول و … نباید سرراه آن قرار گیرد.

استاندار قم اظهارکرد: باور داشته باشیم که ما بدهکار مردم شریف ایران و مردم مومن و انقلابی قم هستیم. بانک‌ها می‌دانند که مردمی که برای تسهیلات خرد این همه اسیر می‌شوند خوش حساب‌ترین و مستحق‌ترین افراد برای دریافت تسهیلات هستند. پس تا زمانی که در این پست‌ها حضور داریم باید به فکر حل مشکلات مردم باشیم و به فکر شاد کردن دل مردمی باشیم که در خرید یک جهیزیه و وسایل منزل خود مشکل دارند.

وی تاکید کرد: شان مردم ما نیست که برای دریافت یک وام سبک این همه معطل بمانند و درگیر ضمانت گیری و معدل گیری و … بمانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.