کد خبر : 4129
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 - 18:47

پروژه چهل اختران قم به پیشرفت ۴۰ درصدی رسیده است

پروژه چهل اختران قم به پیشرفت ۴۰ درصدی رسیده است
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به پیشرفت 40 درصدی پروژه چهل اختران گفت: در مجموع تاکنون 11 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است که امیدواریم با تخصیص و تزریق اعتبارات، عملیات اجرایی تکمیل پروژه سرعت مضاعف و بیشتری پیدا کند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، محمد صادقی اظهار کرد: طرح ساماندهی محلات بافت مرکزی و محلات واجد ارزش تاریخی که در گذر زمان مطلوبیت کاربرد خود را از دست داده اند؛ بخشی از وظایف و ماموریت های این اداره کل است که در قالب طرح های بازآفرینی شهری قم در دست اجرا و پیگیری است.

وی افزود: یکی از این محلات، محله چهل اختران قم است که ساماندهی بافت اطراف حرم امامزاده موسی مبرقع، در طول سالیان گذشته به دلیل مشکلات متعدد به تأخیر افتاده بود که در سفر رییس جمهور به استان قم جزء مصوبات سفر قرار گرفت و پس از آن وارد فاز عملیاتی شد.

وی گفت: پروژه توسعه حرم موسی مبرقع(ع) از محل اعتبارات دولتی و ملی توسط وزارت راه و شهرسازی اجرا می شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم میزان اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان است که شامل تکمیل تملک و اجرای مجموعه شهری است.

صادقی با بیان این که مساحت کل پروژه حدود  ۸۵۰۰ متر مربع است توضیح داد: بالغ بر هفت هزار مترمربع در قالب ساخت مجموعه شهری و ۱۵۰۰ مترمربع آن گذر موجود و محور دسترسی خواهد بود.

وی افزود: در فاز اول پروژه احداث فضای مجموعه شهری، رواق‌های اطراف، تاسیسات شهری و اجرای گذر تاریخی در دستور کار است.این فاز شامل ایجاد صحن باز و وسیع برای عملکرد چندگانه تجمع مردمی در مناسبت‌های آئینی و مذهبی، استقرار هیات چهل اختران و در مواقع عادی استفاده و تردد شهروندان و زائران برنامه‌ریزی شده است و در فاز بعدی نیز ادامه تملک و اقدام برای تامین پارکینگ، خدمات محلی و فضاهای اقامتی و توسعه صحن زیارتی توسط شهرداری انجام خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خاتمه با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی این پروژه اظهار کرد: در مجموع تاکنون  ۱۱ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است که امیدواریم با تخصیص و تزریق اعتبارات، عملیات اجرایی تکمیل پروژه سرعت مضاعف و بیشتری پیدا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.