کد خبر : 10266
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402 - 8:47

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم:

کمبود معلم در برخی مدارس قم رفع شده‌است

کمبود معلم در برخی مدارس قم رفع شده‌است
مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به حل کمبود معلم در برخی مدارس استان، گفت: با ساماندهی و اقدام‌های انجام شده در حال حاضر هیچ کلاس درسی در قم بدون معلم نیست.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ علیرضا رحیمی بیان داشت: در سال تحصیلی جاری در برخی از مدارس استان قم کمبود معلم بصورت موردی وجود داشت که این موضوع بخاطر اهمیت مساله با تدابیر و استفاده حداکثری آموزش و پرورش از تمام ظرفیت‌های موجود، مدیریت و از ابتدای هفته جاری در هیچ مدرسه و کلاس درسی کمبود معلم وجود ندارد.

وی همچنین تاکید کرد: تابستان سالجاری ٢ هزار نفر از بین هفت هزار متقاضی پس از گذراندن مراحل مصاحبه و کزینش، جذب دانشگاه فرهنگیان و همچنین مدارس آموزش‌وپرورش قم شده‌اند که این افراد نیز در حل بخشی از کمبود معلم در استان، اثرگذار بودند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از کمبود معلم در کلاس‌های درس، تمام نیروهای خرید خدمت سال گذشته آموزش‌وپرورش، امسال نیز بکار گرفته شده‌اند.
توزیع ٣ میلیون جلد کتاب درسی در قم

رحیمی، عنوان کرد: طی سالجاری ٣ میلیون جلد کتاب درسی در بین دانش‌آموزان و مدارس مقاطع مختلف تحصیلی این استان توزیع شده‌است.

وی بیان داشت: در سطح استان قم ۳۰۵ هزار دانش آموز و ١۶ هزار پرسنل آموزش‌وپرورش در یک‌هزار و ۶٠٢ مدرسه و ١١ هزار کلاس درس مشغول تحصیل و خدمت هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰. ۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹. ۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی در این استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.