کد خبر : 6039
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402 - 16:46

کوه‌نورد قمی به قله ۷ هزارمتری ابن‌سینا صعود خواهد کرد

کوه‌نورد قمی به قله ۷ هزارمتری ابن‌سینا صعود خواهد کرد
«علی سهرابی» کوه‌نورد قمی 19 تیرماه راهی قرقیزستان خواهد شد تا به قله ابن‌سینا یا همان قله لنین با ارتفاع بیش از ۷ هزار متر صعود کند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ محمد علیمردانی معاون ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم امروز در مراسم بدرقه علی سهرابی کوه‌نورد قمی جهت صعود به قله لنین، طی سخنانی اظهار کرد: تصمیمی که این کوه‌نورد قمی گرفته برای استان و کشور بسیار ارزشمند است و ارزشش حکم مدال قهرمانی آسیا را دارد.

وی ادامه داد: هیات کوه‌نوردی استان قم در دوران مدیریت آقای جوادی دچار تحول بسیار خوبی شده و مسیر پیشرفت را انتخاب کرده است.

علیمردانی تصریح کرد: ابتدای سال جاری صعود آقای کاظمی به قله اورست و لوتسه را داشتیم که افتخار بزرگی برای کشور بود. صعود به اورست هم حکم طلای المپیک و جهانی را دارد.

معاون ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم خاطرنشان کرد: برای آقای سهرابی آرزوی موفقیت می‌کنیم و امیدواریم با سلامتی برگردند. هدف ورزش ارتقای سلامتی است و اگر صعود هم رخ نداد همین‌ که سالم برگردند دستاورد بزرگی است.

همچنین علی سهرابی کوه‌نورد قمی که تصمیم صعود به قله لنین را دارد، طی سخنانی بیان کرد: قله ابن سینا که از قدیم به قله لنین مشهور است با ارتفاع ۷ هزار و ۱۳۴ دومین قله مرتفع کشور قرقیزستان محسوب می‌شود و بنده ۱۹ تیرماه برای صعود به این قله راهی قرقیزستان خواهم شد.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌ها صعود به لنین ۲۳ روز طول می‌کشد، افزود: هدف بنده از این صعود تمرینی است برای صعود به قله‌های ۸ هزار متری که امیدواریم بتوانم به این قله‌ها هم برسم.

کوه‌نورد قمی خاطرنشان کرد: بنده حدود یک سال پیش تمرینات خود را شروع کرده‌ام و این اولین صعود برون‌مرزی بنده محسوب می‌شود؛ از مردم عزیز کشورم به ویژه قمی‌ها تقاضا دارم برای صعود بنده دعا کنند تا بتوانم پرچم خوش‌رنگ کشورمان را در لنین به اهتزاز دربیاورم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.