کد خبر : 11215
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1402 - 17:54

یادواره شهید مهدی زین‌الدین و ۶۰۹۰ شهید استان قم ۲۶ آبانماه برگزار می‌شود

یادواره شهید مهدی زین‌الدین و ۶۰۹۰ شهید استان قم ۲۶ آبانماه برگزار می‌شود
جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) از برگزاری یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین‌‌الدین و ۶۰۹۰ شهید استان قم خبر داد و گفت: این یادواره همراه با گرامیداشت شهدای امنیت و شهدای قدس روز ۲۶ آبان‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سردار مهدی کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) پیش از ظهر امروز طی نشست خبری اظهار داشت: این یادواره طبق سالیان گذشته، امسال نیز با رویکرد وحدت و امیدآفرینی با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و رونمایی از ۲ سرود همراه با شعرخوانی، تئاتر و مدیحه‌سرایی توسط حسن عطایی برگزار می‌شود.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های ویژه این یادواره برپایی ۶ غرفه محتوایی به همت ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قم و اجرای سرود ۱۲۰۰ نفره بین قبور شهدا می‌باشد.

سردار کبیر‌ی‌پور ادامه داد: برنامه‌ای تحت عنوان «شب‌‌ شهدایی» بمنظور مقدمه‌ اجرای برنامه اصلی به همت موسسه روایت سیره شهدا روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه ساعت ۱۹ در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) همراه با سخنرانی حجت الاسلام حسین جوشقانیان، روایتگری حسین یکتا، حسین کاجی و محمود پاک‌نژاد برگزار خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لزوم گرامیداشت یاد شهدای فلسطین، گفت: در این روزها شاهد شدیدترین جنایت‌ها و نسل کشی در نوار غزه هستیم،‌ این فاجعه به اندازه‌ای دردناک است که مردم خود کشورهای حامی رژیم صهیونیستی را هم به واکنش واداشته و فطرتشان را بیدار کرده‌است.

وی تصریح کرد: مهمترین اثر بلایای جنگی و جنایت استکباران جهانی برای بشریت، تسخیر نمودن دل‌ها و اذهان مردم ایت که دل‌ها دچار مرگ فطرت آلودی می‌شوند.

سردار شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابی‌طالب (ع) در ۲۷ آبان ۱۳۶۳ در حالی که ۲۵ سال داشت به همراه برادرش مجید زین الدین در ماموریتی از کرمانشاه به طرف سردشت آذربایجان غربی در حرکت بودند که در منطقه تپه ساروین با گروهک های ضد انقلاب درگیر شدند و هر ۲ برادر به فیض شهادت نائل آمدند.

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است؛ این استان همچنین مفتخر به وجود ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز دوران دفاع مقدس است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.