کد خبر : 6390
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 17:43

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم:

۲۴ هزار متقاضی به پیمانکاران سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان قم متصل شدند

۲۴ هزار متقاضی به پیمانکاران سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان قم متصل شدند
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: از مجموع حدود ۲۸ هزار متقاضی که تا پایان سال گذشته ۸۰ میلیون تومان آورده خود را در موعد مقرر تکمیل کرده‌اند، ۲۴ هزار نفر به پیمانکاران در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان متصل شده‌اند و بقیه ظرف مدت دو تا سه هفته آینده به پیمانکار متصل خواهند شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حسین زنجیرانی فراهانی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی، بیان کرد: در استان قم بیش از ۱۴۰ هزار متقاضی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که حدود ۷۰ هزار نفر از آن ها حائز شرایط شناخته شده‌اند.

وی افزود: براساس تعهد استان از این تعداد ۱۷ هزار خود مالکین، چهار هزار در روستاها و پنج هزار متقاضی نیروهای مسلح هستند و بقیه آن که حدود ۳۷ هزار واحد را شامل می‌شود در اراضی۵۶۰ هکتاری و اراضی طایقان، قنوات و شهرک پرنیان ساخته خواهد شد.

زنجیرانی در خصوص روند اتصال متقاضیان در اراضی ۵۶۰ هکتاری توضیح داد: تمامی متقاضیانی که تا پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به واریز ۸۰ میلیون تومان در موعد مقرر اقدام کرده‌اند که حدود ۲۸ هزار نفر هستند، در این اراضی تخصیص پیمانکار خواهند شد.

وی با اشاره به این که در یک ماه گذشته روند اتصال به پیمانکاران شتاب قابل قبولی داشته است، تصریح کرد: از این تعداد تاکنون، ۲۴ هزار نفر به پیمانکاران متصل شده‌اند و تا حدود دو تا سه هفته آتی، بقیه این افراد تخصیص پیمانکار خواهند شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: بعد از اتصال ۲۸ هزار متقاضی به پیمانکاران در اراضی ۵۶۰ هکتاری، بقیه تعهد ابلاغی استان حدود ۱۰ هزار واحد خواهد بود که در اراضی طایقان و اسلام آباد قنوات به صورت ویلایی احداث خواهد شد.

زنجیرانی در خصوص آخرین اقدام‌های انجام شده در ساخت سایت های ویلایی بیان کرد: عملیات آماده سازی در اراضی طایقان طی یک ماه گذشته آغاز شده‌است و به زودی با انجام فرآیند قرعه کشی، افراد منتخب به بنیاد مسکن به عنوان کارگزار راه و شهرسازی برای ادامه فرآیند و اتصال معرفی خواهند شد.

وی افزود: در فاز اول، حدود چهار هزار واحد ویلایی با متراژ تقریبی ۱۶۰ متر زیربنا در اراضی طایقان احداث می‌شود.

وی در خصوص طرح جوانی جمعیت گفت: اراضی شهرک پرنیان برای واگذاری به متقاضیان طرح جوانی جمعیت و بقیه متقاضیان در نظر گرفته شده‌است که پیگیری‌های لازم برای تصویب این شهرک جدید در دست انجام است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم در پایان گفت: در تلاشیم تا پایان این ماه، پالایش متقاضیان ثبت نام‌های عمومی نهضت ملی مسکن را به اتمام برسانیم و هیچ متقاضی بلاتکلیفی در سامانه وجود نداشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.