کد خبر : 13533
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 - 9:07

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم:

۹۹ نفر امسال در تصادف‌های شهری قم جان باختند/ بلوار ۱۵ خرداد در صدر نقاط حادثه‌خیز قم

۹۹ نفر امسال در تصادف‌های شهری قم جان باختند/ بلوار ۱۵ خرداد در صدر نقاط حادثه‌خیز قم
صدفی با اشاره به فوت 99 نفر در اثر تصادف های رانندگی در سطح شهر قم از ابتدای سالجاری تا پایان دی ماه، گفت: هم اینک بلوار 15 خرداد، بلوار شهید کبیری و خیابان توحید تصادف‌های بالایی در قم دارند و بنا داریم اقدام‌های عملیاتی لازم برای کنترل تصادف‌ها در این معابر را انجام دهیم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ غلامرضا صدفی با اشاره به آمار تصادفات در شهر قم، اظهار داشت: در ۶ ماه اول امسال روند افزایشی در تصادف‌های شهری منجر به فوت در استان قم را شاهد بودیم که در مهر، آبان، آذر و دی ماه تصادف‌های منجر به فوت کاهش یافت ،‌اما در آمار جمع بندی صورت گرفته اول فروردین تا پایان دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش در تصادف‌ها را شاهدیم.

وی ادامه داد: با روند کاهشی تصادف‌های فوتی شهری که در مهر، آبان، آذر و دی ماه داریم امیدواریم تا انتهای سال این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: در حوزه تصادف‌های جرحی ۱۵ درصد از ابتدای سالجاری تا پایان دیماه امسال نسبت به پارسال کاهش آمار تصادف‌ها را داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم ابراز داشت: در خصوص علت تصادف‌ها ، مهمترین علت آن در استان قم با فراوانی ۴۰ درصد عدم توجه به جلو است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین عامل حواس پرتی راننده در عدم توجه به جلو استفاده از تلفن همراه است و بعضا تصادف‌های فوتی شدیدی به همراه داشته است و مصادیق دیگری چون توجه به تابلوی تبلیغاتی، ویترین مغازه‌ها، صحبت کردن با سرنشینان و تنظیم پیچ رادیو را در مورد عدم توجه به جلو شاهدیم.

صدفی با اشاره به اینکه پلیس رانندگانی که با تلفن همراه صحبت می کنند را متوقف و اعمال قانون می‌کند اظهار داشت: ۱۲ درصد از علت تصادف‌های شهری امسال تغییر مسیر ناگهانی و هفت درصد علت تصادف‌ها، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوده‌است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ بلوار غدیر مهمترین معبر حادثه خیز شهر قم بود و با اقدام‌هایی که انجام شد از جمله ایجاد سرعت کاه‌ها که بعضا رسانه‌ها در مورد آن ها انتقاد داشتند هم چنین نصب دوربین‌های ترافیکی تصادف‌ها در این بلوار نزدیک به صفر شده‌است.

وی افزود: بلوار غدیر اکنون از لیست نقاط حادثه خیز خارج شده ، این در حالی است که سال‌های متوالی در صدر تصادف‌های فوتی قم قرار گرفته بود.

صدفی ابراز داشت: دومین نقطه حادثه خیز قم بلوار شهید خداکرم بود و مشابه تصادف‌های بلوار غدیر را داشت که در این بلوار نیز سرعت کاه و هوشمندسازی معبر در دستور کار قرار گرفت و امسال نسبت به سال گذشته تصادف‌های فوتی در بلوار شهید خداکرم ۷۰ درصد کاهش دارد.

وی افزود: هم اینک بلوار ۱۵ خرداد، بلوار شهید کبیری و خیابان توحید تصادف‌های بالایی در قم دارند و بنا داریم اقدام‌های عملیاتی لازم برای کنترل تصادف ها در این معابر را انجام دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.