کد خبر : 8216
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 12:06

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم:

تحقق عدالت آموزشی و ایجاد مدارس اثربخش و تحولی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است

تحقق عدالت آموزشی و ایجاد مدارس اثربخش و تحولی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به برگزاری سی و هفتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور ، از پیگیری تحقق عدالت آموزشی با محوریت احداث مدارس اثربخش و در جهت رفع عقب ماندگی های انباشته شده بویژه در مناطق محروم استان خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ احمدرضا اجتهادی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد : سی و هفتمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش کشور از بیست و پنجم تا بیست و هفتم مرداد ماه به صورت وبیناری و با شعار «معلم تمدن ساز ، مدرسه اثربخش ، ایران قوی» در همه استان ها و از جمله استان قم برگزار شد .

وی افزود : یکی از مهمترین مولفه ها و عوامل موثر در تبلور و اجرایی شدن عبارت «مدرسه اثر بخش» که در شعار این اجلاس آمده، هویت بخشی به کالبد و فضاهای آموزشی است .

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد : فضاهای آموزشی باید به معنای واقعی ، تجلی بخش هویت اسلامی ، فرهنگ متمدن ایرانی و البته جاذب برای دانش آموزان و بهره برداران باشد و از این رو ضروریست تا این مهم به صورت مرحله به مرحله پیگیری شود تا مدارس تحولی به لحاظ فضا شکل بگیرند .

اجتهادی اضافه کرد : در این باره می توان به مواردی مانند مسجدمحور شدن نمازخانه های مدارس ، دومنظوره سازی مدارس در راستای اهداف پدافند غیرعامل ، امکان بهره برداری از مدارس و فضاهای ورزشی آن ها در ساعات غیر آموزشی توسط مردم ، استفاده از مصالح سنتی همچون آجر و کاشی در نما و نازک کاری و پیش بینی امکان خودکفایی مدارس اشاره کرد تا از طریق آن ها ، اثربخشی مدارس را به شکل مناسبی بهبود داد .

مدیرکل نوسازی مدارس استان همچنین خاطرنشان کرد : یکی از کلید واژه های مطرح شده در اجلاس سی و هفتم ، پیگیری تحقق عدالت آموزشی در کشور بود که در این راستا ، برنامه ملی «فضاهای آموزشی – معلم سوم» هم در کلام مقام عالی وزارت مورد توجه قرار گرفت .

اجتهادی با تصریح بر این که عدم توجه به این کلیدواژه در سالهای گذشته سبب محرومیت و عقب ماندگی تعدادی از استان های کشور و از جمله قم به لحاظ سرانه آموزشی شده است گفت : متاسفانه استان قم به لحاظ سرانه آموزشی ، بیست و هفتمین استان و همچنین به لحاظ تراکم کلاسی ، سومین استان کشور است .

وی در ادامه تاکید کرد : تردیدی نیست که  کمبود حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان نسبت به میانگین سرانه آموزشی کشور ، نتیجه عدم توجه به عدالت آموزشی در طول سالیان متمادی گذشته بوده که البته امید است با رویکردهای جدید مطرح شده در سطح وزارت آموزش و پرورش ، شاخص های توزیع منابع در راستای رفع عقب ماندگی استان های با سرانه آموزشی کمتر از میانگین سرانه آموزشی کشور باشد .

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.