کد خبر : 12662
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1402 - 19:07

اجرای طرح قرار دوازدهم با محوریت جوانی جمعیت در قم

اجرای طرح قرار دوازدهم با محوریت جوانی جمعیت در قم
طرح قرار دوازدهم با محوریت جوانی جمعیت و فرزندآوری و با مشارکت 8 بقعه متبرکه استان قم اجرایی شد.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛طرح قرار دوازدهم از جمله برنامه‌های ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه است که با محوریت بقاع شاخص در همه استان‌ها اجرایی می‌شود.

بر اساس این طرح، دوازدهم هر ماه مراسمی در بقاع استان‌های مختلف برگزار و طی آن از محل موقوفات و همچنین کمک‌های خیرین و به نیت امام عصر(عج)، بسته‌های معیشتی، کمک‌های غیر نقدی و لوازم و احتیاجات خانواده‌های کم برخوردار بین آنها توزیع می‌شود.

در قرار دوازدهم دی ماه امسال هم به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرای مرضیه(س) و گرامیداشت سردار سپهد حاج قاسم سلیمانی، هشت بقعه متبرکه استان قم حضور دارند.

بر این اساس مراسمی از ساعت ۹ صبح امروز در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) برگزار و طی آن ۶۰ سری لباس نوزاد، ۶۰ بسعه معیشتی، یکصد تخته پتو و ۶۰ بسته پوشک بهداشتی بچه در بین نیازمندان توزیع شد.

ساعت ۱۱ امروز، مراسم دیگری به میزبانی حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) تدارک دیده شده بود که در این مراسم هم ۲۰۰ بسته تغذیه مادران باردار، یکصد تخته پتو و گوشت گرم (یک رأس گوسفند) که از پیش تهیه شده بود، در بین خانواده‌های هدف توزیع شد.

آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) هم در قرار دوازدهم این ماه مشارکت داشت و طی دو ویژه برنامه، ابتدا در محل بقعه دو رأس گوسفند ذبح و گوشت آنها برای توزیع بین نیازمندان بسته‌بندی شد، همچنین چهار نفر از کارشناسان مجرب برای ارائه مشاوره حقوقی در محل بقعه حضور داشتند.

در مراسم دوم با محوریت حرم شاه سید علی(ع) که فردا ساعت ۱۰ در مدرسه استثنائی کازرونیان برگزار می‌شود، یکصد عدد عروسک به کودکان حاضر در مدرسه اهدا خواهد شد.

فردا همچنین مراسمی از ساعت ۱۸ در حرم امامزاده احمد بن قاسم(ع) تدارک دیده شده و قرار است طی آن، ۱۵۰ قواره پارچه چادری بین خانواده‌هایی که از قبل شناسایی شده‌اند توزیع شود.

در بقعه متبرکه امامزاده ابواحمد(ع) هم مراسم از ساعت ۱۳ امروز برگزار شد و در این مراسم ۱۱۰ بسته برنج و ۲۰ بسته پوشک بهداشتی بچه بین خانواده‌ها توزیع گردید.

پخت و توزیع ۱۱۰۰ عدد نان سنگک، ۳۰۰ بسته تغذیه مادران باردار، ۳۰۰ عدد قطره مولتی ویتامین برای نوزادان و ۶۰ عدد کیف نوزاد، از جمله مواردی هستند که در قرار دوازدهم حرم مطهر امامزاده جمال غریب(ع) به خانواد‌ه‌های کم برخوردار اهدا شده است.

این طرح در حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) هم با توزیع ۲۰ قوطی شیرخشک، ۵۰ بسعه معیشتی و ارائه خدمات مشاوره فرزندآوری به انجام رسید و آستان نورانی امامزاده جعفر شهید(ع) هم با تهیه و توزیع ۵۰ بسته معیشتی، در طرح قرار دوازدهم دی ماه امسال مشارکت داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.