کد خبر : 11717
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 18:04

آغاز خط‌کشی یک‌هزار و ۸۵۰ کیلومتر از راه‌های استان قم

آغاز خط‌کشی یک‌هزار و ۸۵۰ کیلومتر از راه‌های استان قم
طرح خط‌کشی راه‌های استان قم به طول یک‌هزار و ۸۵۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال به‌صورت خط سرد و نقوش بمنظور ایمنی جاده‌ها آغاز شد.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم قالب عملیاتی این طرح گسترده را احیای خطوط امحا شده و اجرای خطوط تازه دانست و افزود: اولویت اصلی در احیا و اجرای خطوط ترافیک جاده‌ای در این طرح، محور‌های شریانی و اصلی است که به‌صورت خط سرد و نقوش اجرا می‌شود.

شکوری با بیان اینکه خطوط ترافیکی نقشی بسیار مهم در هدایت ترافیک به‌ویژه در طول شب و روز‌های بارشی مه‌گرفتگی راه‌ها دارد، به همین دلیل سعی عوامل فنی بر اجرای خطوط در سطح راه‌هایی است که به‌تازگی آسفالت شده و فاقد خط هستند افزود: این عملیات سالی یک بار برای ایمنی جاده‌ها انجام می‌شود.

وی ضمن تاکید جدی بر رعایت مقررات و اصول نگهداری خطوط ترافیکی گفت: مهمترین عامل در ماندگاری و بازتاب مناسب خطوط، عدم عبور خودرو، به‌ویژه در ساعات اولیه اجرا است که این مهم جز با تعامل و توجه رانندگان امکان‌پذیر نیست.

استان قم ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک‌هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.