کد خبر : 10059
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 9:25

رئیس جامعه مدرسین:

اشتغال پایدار برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شود

اشتغال پایدار برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شود
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با توجه به شرایط جامعه از لحاظ گرانی و مسائلی از این دست، کمک‌های نقدی کمیته امداد توان تامین شایسته زندگی نیازمندان را ندارد؛ اما ایجاد اشتغال پایدار برای آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی این مساله را جبران کند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری جمعه شب در جلسه ای با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن تأکید بر اهمیت ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان کمیته امداد افزود: نمونه‌هایی وجود دارد افرادی که قبلاً تحت پوشش بوده‌اند، اکنون به خاطر حمایت‌های انجام شده در حوزه اشتغال زایی، صاحب کسب و کار شده‌اند و حتی افراد دیگری را نیز تحت پوشش خود در آورده‌اند.

وی تاکید کرد: اقدام های کمیته امداد نباید در حمایت‌های مالی محدود شود؛ بلکه سایر حمایت‌ها از جمله حمایت‌های فرهنگی و معنوی نیز لازم است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی نیز پس از اشاره‌ای کوتاه به ساختار، سابقه تاریخی و روند شکل گیری کمیته امداد به دستور امام خمینی، گزارشی از اقدام های این مجموعه تحت سرپرستی رهبر معظم انقلاب ارائه کرد.

سید مرتضی بختیاری، توانمند سازی و ایجاد درآمد ثابت با تأکید بر رعایت کرامت انسانی مددجویان را وظیفه اصلی و هدف نهایی کمیته امداد، مطابق حکم مقام معظم رهبری عنوان کرد و تلاش در جهت خود اتکایی خانواده‌های نیازمند، فقر زدایی، تأمین هزینه‌های معیشتی، تأمین جهیزیه، کمک به ساخت و تعمیر مسکن، تلاش در جهت تأمین امنیت غذایی، سلامت و نیازهای درمانی، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای و اشتغال زایی با تأکید بر ایجاد اشتغال خانگی برای بانوان سرپرست خانوار، را از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد معرفی کرد.

وی مجموع افراد تحت پوشش این کمیته را بیش از پنج میلیون نفر با میانگین سنی ۴۵ سال عنوان کرد و از ایجاد ۴۲۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ برای این افراد و کسب رتبه نخست اشتغال زایی در کشور خبر داد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی همچنین گزارشی تفصیلی از اقدام های کمیته امداد در عرصه‌های مختلف از جمله تولید، مبارزه با فقر و ارائه خدمات مختلف در حوزه‌های بهداشت، سلامت، آموزش، مشاوره، مسکن، اشتغال و امنیت غذایی، ارائه کرد.

در ادامه نیز اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن قدردانی از اقدام های کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی مبنی بر فقرزدایی از جامعه، مطالبی در محورهای مختلف از جمله لزوم تقویت اقدام ها به منظور فقر زدایی کامل از جامعه، لزوم هم‌افزایی مؤسسات و مراکز خیریه مختلف در ارائه خدمات هدفمند به نیازمندان، توجه و سرمایه گذاری بر استعدادهای برتر در خانواده‌های کم برخوردار تا رسیدن به درجات بالای علمی و لزوم توجه بیشتر مراکز تصمیم گیرنده نظام به کمیته امداد، بیان کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.