کد خبر : 3851
تاریخ انتشار : شنبه 9 اردیبهشت 1402 - 18:52

اجرای طرح پزشک خانواده نیمه دوم امسال درقم

اجرای طرح پزشک خانواده نیمه دوم امسال درقم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:طرح پزشک خانواده با هدف دسترسی هم استانی‌ها به خدمات بهداشتی و درمانی در نیمه دوم امسال اجرا می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ دکتر مهدی مصری در مراسم نواختن زنگ سلامت در مدرسه امیرالمومنین (ع) منطقه پردیسان ضمن اشاره به تعیین شعار هفته سلامت به عنوان سلامت برای همه با پزشکی خانواده گفت: طرح پزشکی خانواده در نیمه دوم سال جاری در استان قم اجرایی می‌شود و با این طرح دسترسی همگانی به خدمات بهداشتی و درمانی عادلانه‌تر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در طرح تشریح طرح پزشکی خانواده گفت: در این طرح سلامت خانواده‌ها مورد بررسی مراقبین و رابطین سلامت قرار گرفته، بیماری‌های واگیردار و غیرواگیردار پنهان در میان خانواده‌ها شناسایی شده و همچنین نظام ارجاع بیماران هوشمند خواهد شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح بنا نیست توسط خانواده‌ها اقدام خاصی صورت گیرد و مراقبین و رابطین سلامت به مردم مراجعه کرده و اعضای خانوار را مورد غربالگری قرار می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ارجاع هوشمند بیماران در طرح پزشکی خانواده گفت: ارجاع هوشمند و نظام‌مند بیماران در راستای همگانی کردن سلامت و عدالت در درمان است و با اجرای آن بیماران با تشخیص پزشک خانواده به پزشکان متخصص و فوق تخصص مراجعه می‌کنند.

دکتر مصری افزود: با ارجاع هوشمند بیماران، موضوع اقتصاد سلامت نیز بهبود می‌یابد و با مدیریت هزینه‌ها خدمات به همه افراد جامعه ارائه می‌شود.

وی همچنین به جایگاه مدارس در ارتقاء سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: آموزش همگانی سلامت باید از مدارس شروع شود تا هر دانش آموز به یک سفیر سلامت تبدیل شود.

گفتنی است در حال حاضر طرح پزشک خانواده در شهر‌هایی با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر در کشور اجرایی شده و به زودی نیز در شهر‌های بزرگ و کلانشهر‌ها اجرا خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.